'מנורה מבטחים' הודיעה שתפסיק לשווק ביטוח סיעודי עד הודעה חדשה והדבר גרם למשבר, כאשר חברות נוספות שוקלות להצטרף. מנכ"ל החברה, יהודה בן אסייג, שוחח עם ענת דוידוב, בתכניתה "איפה הכסף" ב-103FM, על הדרמה שמכה גלים בעולם הביטוח.



בן אסייג אמר בתחילת דבריו: "אני חייב רגע להרגיע. אני לא קורא לזה דרמה או משבר. מדובר במהלך מאוד קטן. כל אזרח בישראל יכול לקבל ביטוח סיעודי מצוין וטוב דרך קופות החולים".



הביטוח של קופות החולים, מצוין ככל שיהיה מתפרס לחמש שנים בלבד.
יהודה בן אסייג: "לא תופתעי לדעת שמרבית המקרים בהם נדרשים לפיצוי הביטוח הסיעודי הם בין שנתיים לשלוש".



ואם אתה בן 30 ועשית תאונה או שאתה חולה בגיל מוקדם?
יהודה בן אסייג: "לרוב האוכלוסייה נמצא בכיסוי הולם. ביטוחי הפרט, בגלל הקשיים להתמודד עם הסיכונים שהביטוח כרוך בהם".




אדם שמתלבט אם לעשות ביטוח פרטי או לא, תאר לו את הסיכונים?
"הדבר שמונע את ביטוחי הפרט הן בעיות כלל עולמיות של התארכות תוחלת החיים וגידול בשיעור התחלואה. אנחנו יודעים שיש קושי אדיר בגידור הסיכונים בביטוח שנושא בתוכו התחייבויות אדירות", והוסיף כי "העניין הוא לא המחיר, אלא מבנה הפוליסה. כדאי להשתמש קודם כל כרובד ראשון בביטוח של קופת החולים, וניתן לספר רובד מעליו שיתאים לשנים רבות יותר עם פרמיה משתנה".

אז אתם חושבים על הקמת ביטוח משלים לביטוח המשלים של קופות החולים? זה יעלה לנו יותר או פחות?
"הביטוח יהיה רק על חלק שמעל לביטוח של קופות החולים. הרובד הנוסף יהיה אפשרי אם יהיה ניתן למכור אותו בפרמיה משתנה שמתאימה לסיכונים בכל גיל ושהקצבה שתינתן תהיה תלויה בתשואה של התיק, כי אין לנו שום אפשרות פיננסית לגדר את הסיכונים הכרוכים בעוד 20 ו-30 שנה. אנחנו לא מקפיצים את הפרמיות כל יום כשקורה אירוע. כשאדם נכנס לביטוח סעודי הוא יודע כמה ישלם בגיל 30 וכמה בגיל 70. על כל מהלך כזה יש להגיש את התאריכים מול הפיקוח. לא נעשה שום צעד שלא מבוקר על ידי הרשויות".

מי שמבוטח היום לא יהיה לו כל שינוי?
"מי שמבוטח היום ימשיך ליהנות מהביטוח ללא שום שינוי".