ועד עובדי משרד החוץ משבית החל מהיום (רביעי) את הנציגויות הישראליות בעולם זאת לטענתם בגין "החלטת משרד האוצר להפר הסכמות שהושגו ונחתמו על ידי מנכ"ל האוצר ב-21.7.2019 ולהחיל על שליחי המדינה בחו"ל נוהל חד צדדי המשנה נוהל בן עשרות שנים". לא יינתנו שירותים לקהל ולא תתאפשר כניסה לנציגות.



"יום יום אנו פועלים לקידום מעמדה וחוסנה של מדינת ישראל. לצערנו, משרד האוצר לא הותיר לנו ברירה שכן הוא פוגע בכלי העבודה החיוניים למדינת ישראל. אנו תקווה כי העניין יוסדר במהרה", הוסיפו.



"מדוברות האוצר נמסר כי "עובדי משרד החוץ מחויבים לשלם מסים כמו כל אזרח במדינת ישראל. צר לנו שבניסיון להטיב את תנאיהם האישיים בוחרים עובדי משרד החוץ להימנע מתשלום מס ולפגוע בשירותים חיוניים. עובדי משרד החוץ אינם מעל לחוק".


משרד האוצר הודיע היום ביום ראשון האחרון בהודעה רשמית כי מעתה והלאה חל נוהל חדש ולפיו ההחזרים על דמי ייצוג של השליחים הישראלים בחו"ל יבוצעו על סמך דיווח והצגת קבלות בלבד. ההודעה מגיעה לאחר שבמשך יותר מ-30 שנה כל הנציגים הישראלים שעבדו מחוץ לארץ קיבלו את סכומי הייצוג והחזקת הבית כחלק מהמשכורת החודשית שלהם ולא נדרשו לדיווח ולפירוט ההוצאות. בתגובה הודיעו ועדי העובדים של שני משרדים - החוץ והבטחון - על פתיחה בעיצומים. 



בהודעה שהועברה לעובדים נכתב כי "משבר הייצוגים המלווה אותנו כבר למעלה משנה ממשיך במלוא שאת. בהוראת הסגן הבכיר לחשב הכללי, יצאה הנחיה לחשבי המשרדים בנושא תשלום דמי הייצוג לסוגיו. בניגוד לכל התנהלות תקינה, שקופה ואחראית ובניגוד לסיכומים שהושגו בין הצדדים ולמזכר ההבנות שנחתם ב-21.7, בחר משרד האוצר לפעול באופן חד-צדדי ולהנחית נוהל בלתי מוסכם.



"הנוהל שפרסם האוצר הינו תלוש ממציאות החיים והעבודה של שליחי המדינה בחו"ל ומהווה פגיעה הן בכלי העבודה החיוניים של השליחים והן בתנאי ההעסקה שלהם. התנהלות זו איננה מקובלת ואנו נפעל בהובלת ההסתדרות בכל הצעדים העומדים לרשותנו, אמצעים משפטיים וארגוניים כאחד. האוצר בוחר, פעם אחר פעם ובדרכים שונות, לחבל, חבלה אנושה, ביחסי החוץ של מדינת ישראל.
 
"לאור הצעד החד-צדדי אנו מכריזים, באישור יו"ר ההסתדרות, מר ארנון בר-דוד, על הצעדים הארגוניים הבאים: 1. סגירת המעברים לאיוש ולרצ"ע (מעבר הסחורות בכרם שלום, מעבר ארז, מעברי הולכי רגל באיו"ש, מעברים רכובים לאיו"ש) 2. הפסקת הטיפול בבקשות לייצוא ביטחוני במשרדי הביטחון והחוץ. 3. שיבושים קשים בעבודת נציגויות ישראל בחו"ל. 4. הפסקת הטיפול בביקורי בכירים ומשלחות בחו"ל. 

"צעדים אלו צפויים להיכנס לתוקף ביום שלישי הקרוב. המאבק אינו פשוט ונדרש מאמץ מרוכז מכולנו לצד אורך רוח וסבלנות רבה. והתגייסותכם המלאה חיונית להצלחת המאבק". על המכתב חתומים יו"ר ועד העובדים במשרד הביטחון ויו"ר ועד העובדים במשרד החוץ.