משפחתה של נעמה יששכר, הישראלית הכלואה ברוסיה, הגיבה הערב (רביעי) בחריפות להחלטתו של שר המשפטים אמיר אוחנה לחתום על צו ההסגרה לארצות הברית של ההאקר הרוסי אלכסיי בורוקוב. "החלטת השר אוחנה הערב היא בלתי מוסרית ובלתי אנושית", נמסר מהמשפחה, "רק אתמול אמר השר שזו חובתה של מדינת ישראל לשחרר את נעמה ולצערנו הרב הוא פועל בסתירה להצהרתו. נעמה חפה מפשע ומשמשת כבת ערובה וקלף מיקוח בין מעצמות. הרוסים מחריפים ומקשיחים מידי יום את תנאיה של נעמה ובאחריות מדינת ישראל להוציא אותה מהסיוט שהיא נמצאת בו".



מוקדם יותר הערב חתם השר על צו הסגרתו של בורוקוב לארצות הברית וזאת לאחר שבית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון אישרו את הסגרתו לארצות הברית, שם הוא מבוקש על-ידי רשויות אכיפת החוק בחשד לעבירות סייבר. מלשכת השר נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאחר דיוני עומק רבים שנערכו בשבועות האחרונים עם גורמים שונים, ובהם גורמים מדיניים ומשפטיים".

בעקבות צו ההסגרה שנחתם משפחת יששכר תעתור לבג"ץ בנושא. עורכי הדין בועז בן צור ונתי שמחוני, מסרו בעקבות ההחלטה: "אנו מצרים על החלטת שר המשפטים לחתום על צו לביצוע ההסגרה של מר אלכסיי בורקוב לארצות הברית, הואיל ובהחלטה זו יש כדי לחרוץ את גורלה של נעמה יששכר ולפגוע בזכויותיה. בכוונתנו לפעול באופן מהיר, להגשת עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק נגד החלטת שר המשפטים, מתוך ציפייה המבוססת על יסוד הדין והצדק, כי החלטה זו לא תיוותר על כנה".

"החלטה לא מוסרית". אוחנה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עו"ד מיכאל עירוני, פרקליטו של בורקוב, מסר: קיבלנו את ההודעה של משרד המשפטים על הסגרת מרשי, זו החלטה שגויה ומחר נגיש עתירה לבג"ץ".
בורוקוב נעצר בנמל התעופה בן גוריון בשנת 2015, לאחר ששהה בישראל בחופשה עם בת זוגו, בגין חשד להונאת כרטיסי אשראי ועבירות סייבר נוספות בארה"ב. אולם רוסיה פנתה לישראל בכמה מקרים, כולל בשיחה בין שרי המשפטים של המדינות, בבקשה שלא להסגירו לארה"ב. בד בבד, גם הרוסים הגישו בעניינו בקשת הסגרה.
יששכר, צעירה ישראלית בת 25 מרחובות, נעצרה ברוסיה בחודש אפריל, לאחר נחיתת ביניים במוסקבה בטיסת מעבר מהודו, אחרי שלושה חודשי טיול. בשדה התעופה המוסקבאי, ניגשו לנעמה אנשי משמר הגבול והמשטרה, ועיכבו אותה בטענה שבתיקה נמצאו 9 גרם של סם מסוג חשיש. היא נעצרה והועברה לכלא הרוסי. בתחילה לכלא במוסקבה, ובהמשך לכלא “איקשה”, הנמצא 70 קילומטר ממוסקבה, שם הייתה במעצר בחודשים האחרונים. לפני מספר שבועות בית המשפט גזר עליה מאסר של 7.5 שנים.