על רקע אזהרותיו של ראש הממשלה נתניהו בנוגע לטילים איראנים מדויקים שפרוסים במזרח התיכון, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, התייחס אמש לאיום ואמר כי אתגר ההגנה הופך למורכב ביותר. "בעודנו מדברים, סוללות ה'חץ', ה'יהלום', 'קלע דוד' ו'כיפת ברזל' - נמצאות בכוננות", אמר אלוף נורקין במהלך טקס סיום קורס קצינים של החיל, "אתגר ההגנה הופך מורכב יותר. לאיום הטילים והרקטות מצרפים כעת מל"טים תוקפים וטילי שיוט".
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש השבוע בלשכתו עם מזכיר האוצר של ארה"ב סטיבן מנוצ'ין. בפתח הפגישה אמר נתניהו: "מאז שנכנסת לתפקיד ביקרת בישראל פעמים רבות. היחסים בינינו ובין ארה"ב מעולם לא היו חזקים יותר. אני מבקש לברך את הנשיא טראמפ, את כוחות הצבא של ארה"ב ואת העם האמריקאי על הפעולה המוצלחת נגד אל־בגדדי".  עוד הוסיף ראש הממשלה: "טוב שהרוצח הזה קיבל את מה שמגיע לו. אנו עדיין בעיצומו של מאבק נגד הטרור, נגד הסונים הקיצוניים בהובלת דאע"ש, אך גם נגד השיעים הקיצוניים בהובלת איראן, ששולחת זרועותיה לכל מקום במזרח התיכון".

נורקין. צילום: קובי ריכטר/TPS
נתניהו הזהיר שוב מהניסיונות של איראן להשיג נשק גרעיני מדויק: "איראן שואפת כעת להשיג כלי נשק מדויקים שיוכלו לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון בדיוק של 5־10 מטרים. הם מפתחים אותם באיראן ורוצים להציב אותם בעיראק ובסוריה ולהפוך גם את הארסנל בלבנון, של 130 אלף רקטות, לחימוש מונחה מדויק. הם שואפים לפתח את זה וכבר התחילו להכניס אותן לתימן במטרה לפגוע בישראל גם משם".

"אנו רואים את איראן כאיום הגדול ביותר לשלום, ליציבות ולביטחון שלנו ושל רבים אחרים", הוסיף. "הם ירו לתוך ערב הסעודית, הם הפריעו לנתיבים ימיים בינלאומיים, הם תקפו והרגו אמריקאים בעשר השנים האחרונות באפגניסטן ובמקומות אחרים. איראן היא האיום הגדול ביותר ליציבות ולשלום במזרח התיכון. אין זה אומר שאין איומים אחרים. גם הם קיימים. המזרח התיכון שופע בכל מיני דברים, בהם מדינות וקבוצות שמייצאות טרוריסטים", אמר נתניהו בהמשך דבריו, והוסיף: "אנו נהנים מתמיכה אדירה מארה"ב במאמצים אלה בשני ערוצים. הראשון, בסיוע הצבאי שארה"ב נותנת לנו בנדיבותה, והשני, במאמצים שאתה והנשיא טראמפ מובילים כל הזמן בהגברת הסנקציות על איראן". 
"לאחרונה הוספתם את הסנקציה נגד הלבנת כספים שנוגעת בבנקים", המשיך ראש הממשלה. "זהו כלי חזק מאוד, נוסף לאחרים שהטלתם. אני קורא לכם להטיל סנקציות נוספות. אנו רואים בבירור שיכולותיה של איראן להשתמש בתוקפנותה, לפתח את כלי המוות שלה, להפיץ את התנהגותה הזדונית - יכולות אלו מצטמצמות ככל שתחזקו את הסנקציות ותקשו עליהם את הנגישות למזומנים. אנו רואים את זה בכל רחבי המזרח התיכון", חתם את דבריו.