לאחר תלונתו של דובר הליכוד יונתן אוריך אתמול, גם יועצו של ראש הממשלה עופר גולן הגיש היום (חמישי) תלונה במח"ש נגד הקצינה שחקרה אותו בחשד להטרדת עד המדינה בתיק 4000 שלמה (מומו) פילבר. גולן טען כי הוא נתבקש להביא את מכשיר הפלאפון שלו מרכבו בליווי שוטר, ולדבריו במשטרה לא ציינו בפניו כי הוא לא ייפגע במידה ולא ימסור את מכשירו ולכן הלך לאוטו בליווי שוטר להביאו.

עוד לטענתו, החוקרת הרשתה לעצמה לדפדף בחומרים במכשיר בהתכתבויות שהיה אסור לה להסתכל בהן והלין כי ביצעה בכך עבירה. כעת הוא מבקש ממח"ש למצות את הדין עם החוקרת שלא פעלה כראוי לטענתו. בתוך כך, בית המשפט אישר את עיכוב החיפוש בניידי עוזרי נתניהו עד להגשת הערעור בנושא.
כזכור, שופט בית משפט השלום בתל אביב עלאא מסארווה אישר אמש למשטרה לבצע חיפושים בטלפונים של יועצי ראש הממשלה. השופט הדגיש, עם זאת, כי החיפוש חייב להיות נקודתי וממוקד ובפיקוח בית המשפט, וגם מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בפרשה, שנפלו בה פגמים. עם זאת, הוא קבע שיש חשד לקשר בין החשודים להטרדת העד, ולכן יש לאפשר למשטרה להמשיך בחקירה. 
בתוך כך, מתברר שבטלפון של דוברו של נתניהו יונתן אוריך נמצאה ההודעה: "יש אישור לגבי מומו" (פילבר). בסביבת אוריך טוענים שמדובר באישור לקמפיין הליכוד. עם זאת, בפרקליטות הבהירו אמש כי אין חשד למעורבות נתניהו בפרשה. אוריך עצמו כאמור הגיש אתמול תלונה במחלקה לחקירות שוטרים נגד חוקרת היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, שחקרה אותו בחשד להטרדת פילבר.

בעקבות חקירתו השבוע במשרדי היאל"כ, שיגר אוריך באמצעות פרקליטתו עו"ד נועה מילשטיין מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. אוריך נחקר בהקשר לאירוע באוגוסט האחרון, שבמהלכו חלף רכב סמוך לביתו של פילבר והשמיע קריאות בגנותו. מילשטיין ציינה במכתב כי מכשיר הטלפון נלקח מאוריך מבלי שהובהר לו כי הוא רשאי לסרב לאותה בדיקה. בנוסף, נטען, החוקרת חיטטה בנייד של אוריך והעתיקה הודעות ותכתובות על קבוצת טלגרם של חוקרי היחידה הנושאת את השם "השלמות 4000". במשטרה טוענים שהחוקרת ראתה הודעה בטלפון, אך לא העתיקה, אלא העבירה דיווח לממונים עליה.