המפלגה הדמוקרטית רשמה הערב (חמישי) הישג ראשון במסגרת הליך ההדחה של הנשיא דונלד טראמפ, כאשר השיגה רוב בהצבעה בבית הנבחרים האמריקאי לפתיחתו הרשמית של ההליך, וכן להפיכתו לפומבי. 232 חברי קונגרס הצביעו בעד פתיחת ההליך מול 196 מתנגדים. ההצבעה התחלקה באופן כמעט מוחלט בין תמיכת הנציגים הדמוקרטים והתנגדות הרפובליקנים. רק שני דמוקרטים הצביעו נגד ההחלטה, בעוד אף רפובליקני לא הצביע בעדה.



ההצבעה הערב הייתה המבחן הראשון לכוחו של הליך ההדחה, והניצחון מראה כי לדמוקרטים יש גיבוי מספיק כדי להגיש אישומים רשמיים נגד טראמפ בהמשך הדרך. "זה יום עצוב, אף אחד לא הגיע לקונגרסכדי להדיח נשיא", אמרה יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי.



טראמפ הגיב לתוצאות ההצבעה בציוץ בטוויטר, בו כתב "ציד המכשפות הגדולות בהיסטוריה האמריקאית!". הנציג הרפובליקני סטיב סקאלייז כינה את ההליך "חקיקה בסגנון סובייטי".





כזכור, בחודש שעבר הודיעה פלוסי על פתיחת הליך הדחתו של טראמפ בעקבות השיחות שקיים עם מקבילו האוקראיני, ולדימיר זלנסקי, במהלכן ביקש הראשון שאוקראינה תפתח בחקירה נגד סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, ובנו, בטענה שהמועמד הדמוקרטי לנשיאות סייע לבנו להימנע מחקירה של חברת גז אוקראינית, בה היה מעורב.