יום הזיכרון לרב עובדיה יוסף ז"ל יחול מחר (שישי). שש שנים חלפו מאז הלך לעולמו מנהיג היהדות הספרדית בישראל ומנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס. הרב עובדיה יוסף שימש גם כרב הראשי לישראל במשך עשור בין השנים 73'-83'.



לרגל יום הזיכרון קיימה מועצת הרבנות הראשית בראשותו של הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה, ישיבה מיוחדת בביתו. בישיבה השתתף גם ראש העיר ירושלים מר משה ליאון שהודיע על שינוי שמה של החלפת שמה של שכונת ״הר נוף״ לשכונת ״נאות יוסף״ וכן על הקמת פרס ״הראשון לציון״ על חיבורים תורניים לזכרו של הרב עובדיה יוסף.



ישיבת הרבנות הראשית. קרדיט: דוברות הרבנות הראשית



את הישיבה פתח הרב יצחק יוסף ואמר כי ״בחדר הזה יישב מרן האבא ושקד על התורה, מהחדר הזה יצא תורה לעם ישראל ויצא הלכה לעם ישראל, הרב היה שוקד פה על התורה יומם וליל בהתמדה עצומה, ולכן היה ראוי לקיים את הישיבה הזאת בחדר התלמוד של מרן., שנבחרנו לכהן כרבנים הראשיים סיפר מרן הגר״י יוסף הגענו הרבנים הראשים לאחר בחירתנו ומרן קיבל אותנו בחדר הזה ונתן לנו את ברכתו והנחה אותנו לקבל החלטות יחד באחווה ובשלום ותשועה ברוב יועץ, וברכתו מלווה אותנו עד היום הזה ותלווה אותנו הלאה ונזכה לקדש שם שמים ברבים ולהגדיל תורה ולהאדירה״ .



לאחר מכן דיבר הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, דוד לאו, אשר אמר בדבריו בפתיחת ישיבת מועצת הרבנות המיוחדת כי ״גדלותו ובקיאותו העצומה בתורה של מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל בתורה, הייתה מן המפורסמות בכל בית ישראל. הידיעות שלו בכל מכמני התורה הפכו את ביתו לאבן שואבת עבור כל שוחרי ההלכה והתורה בארץ ובעולם". 



בישיבה המיוחדת השתתף גם ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, שהכריז כי לאור בקשתו של הרב יצחק יוסף, תשונה שמה של שכונת הר נוף, השכונה בה פעל, לשכונת ״נאות יוסף". בנוסף הודיע ראש העיר על הקמת קרן ״הראשון לציון״ שתתן מענקים כספיים שיינתנו על חידושי תורה במשנתו של הרב עובדיה יוסף.