אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (חמישי) בקיבוצים בארי ועלומים. דובר צה"ל מסר כי "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה לפני מספר דקות, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי הגנה אווירית שיגרו מיירט לעבר המטרה". בהמשך עדכן צה"ל כי "טנק וכלי טיס של צה"ל תקפו שתי עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטה ששוגרה לפני זמן קצר מרצועת עזה לעבר שטח ישראל".



ביום ראשון האחרון נשמעה אזעקת צבע אדום בקיבוץ ארז. כעבור זמן קצר עדכן צה"ל כי מדובר באזעקת שווא. לפני כחודש זוהו שני שיגורים מרצועת עזה שלא חצו לשטח ישראל. לפני כחודש וחצי נשמעה אזעקת שווא בקיבוץ זיקים ובמושב מבקיעים.



מוקדם יותר היום הייתה הגזרה הצפונית בכותרות, לאחר שירי נ"מ בוצע בשמי לבנון לעבר כלי טיס ישראלי בלתי מאויש, אך כלי הטיס לא נפגע, כך נמסר מדובר צה"ל. התייחסות צה"ל הגיעה לאחר פרסומים בתקשורת במדינה על פגיעה במל"ט ישראלי באזור נבטייה בדרום לבנון והפלתו. סוכנות "רויטרס" דיווחה כי ארגון חיזבאללה נטל את האחריות על המעשה. "המוג'אהדון של ההתנגדות ירו לעבר מל"ט עוין בשמי דרום לבנון היום אחר הצהריים, ואילצו אותו לעזוב את המרחב האווירי הלבנוני", נמסר בהודעת הארגון.