טקס הסיום של קורס הקצינים הקרביים, נערך היום (חמישי) בבה"ד 1. מפקד הבסיס, אלוף משנה גיא לוי, בטור אישי לקצינים החדשים שהוסמכו היום, התייחס לחשיבות התפקיד ונתן טיפים למפקדים העתידיים:



אחר הצהריים על מגרש המסדרים בבית הספר לקצינים ואנו עומדים בפני סיומו של הקורס. זוהי גם סיומה של תקופה מלאת עשייה וסיפוק, ואולי, בהתאם למה שלימדנו אתכם, הייתה בה גם קצת ביקורת.



למולכם ההורים, משפחה, חברים וחברות והלב פועם בחוזקה, מלא גאווה, מלא התרגשות ומטבע הדברים, מלא תהיות, תכניות ואולי גם חששות מהאתגרים שנכונים לכם החל ממחר.



במסע, אותו עברתם בחודשים האחרונים, צעדתם בנחישות בדרכים סלולות, בשבילים מסומנים ובמרעולים - משעוליה של הארץ שלנו. ברובם צעדו כבר לפניכם ואתם, מוסיפים את טביעות אצבעותיכם ואת עקבות רגליכם, מצטרפים לשורה ארוכה ארוכה של קצינים וקצינות - מפקדי מחלקות בצבא ההגנה לישראל, שבחרו לקחת את גורל המערכה בידיהם.



המסע עד כה, היה חלק מהדרך להיות קצין. הוא לא הסתיים, במידה רבה היה זה רק חימום, נוהל הקרב שלפני המבצע. שלב ההכשרה מאחוריכם ופניכם להמשך המסע, לשלב המהותי - שלב המימוש, ההובלה והעמידה במשימות הביטחון שנכונו לו לעם ישראל ולנו - קציני צה"ל ומפקדיו, כעמוד האש ההולך לפני המחנה.



צה"ל זקוק לקצינים מקצועיים ויצירתיים, יוזמים ובעלי תעוזה, המונחים על ידי מצפן ערכי ברור והיום, הופכים אתם להיות חוליה נוספת בשרשרת של דורות שבחרו להוביל ולנצח. מרגע זה "המערכת" היא אתם. לימדו אותה, ייצגו אותה בכבוד, הובילו אותה להישגים חדשים.



דעו כי הדרך בה בחרתם תזמן לכם אתגרים רבים. עליכם תמיד לראות את התמונה הגדולה, את טובת היחידה, טובת צה"ל, לשם טובת המדינה, וזכרו, גם כאשר תתקלו בקשיים ואולי אף יותר מכך, נוכח הצלחות והישגים, להיות בני אדם ופעלו על בסיס הערכים המובילים את צה"ל ואתכם. זהו תנאי יסוד להצלחה.



דאגו להמשיך ללמוד כל הזמן ולפעול במקצועיות בלתי מתפשרת בתחומכם, רק כך תוכלו לקבל החלטות נכונות בזמן קצר וחשוב מכך, לנסוך ביטחון באנשיכם ללכת אחריכם. על שני יסודות אלו הניחו שאיפה מתמדת למצוינות – בראש ובראשונה מעצמכם ובהתאם, מהכפופים לכם. חיבור של שלושת עקרונות אלו יוביל אתכם להצלחה וכפועל יוצא יוביל את צה"ל קדימה, להתחדשות ולניצחון.



אני משוכנע כי כשאקריא היום את מעמד ההסמכה בפניכם, אזכר מיד במסע שלי. כמו המסע שלכם, הוא התחיל כאן בין קירות הבטון באותו בית הספר לקצינים לפני למעלה מעשרים שנים, הוא עבר בשבילים ובמרעולים, פגש באתגרים בחוויות, עצר לרגע מכונן, בטקס קבלת הדרגות מידי שר הביטחון והרמטכ"ל ומשם, נמשך הוא עד היום, כשיחד עם מפקדיכם אעביר את המקל, את האחריות אליכם.



עת נחשוף לכם את הדרגות, יסתיים לו נוהל הקרב, יסתיים החימום, האימון ה"יבש" לפני ה"רטוב". תרמיל גדוש באחריות, במשימות, במטלות יעמוס את כתפיכם מעתה, וכמעט בלי שום סימן מוסכם יתחלפו התפקידים: מאלו השואלים תהיו אלו ששואלים אותם, מאלו המבקשים תהיו אלו שמחליטים ובעיקר, מאלו שהולכים בין ובתוך..., תהיו אלו שהולכים אחריהם!