נשיא סוריה בשאר אל אסד אמר בראיון ששודר הלילה (בין חמישי לשישי) בטלוויזיה הסורית הרשמית כי "המטרה של הממשל היא להחזיר לידיו את השליטה באזורים שנמצאים בשליטת הכורדים בצפון מזרח המדינה, זאת לאחר הנסיגה האמריקאית הפתאומית". הוא הדגיש כי "הדבר יקרה בהדרגה". בהמשך הראיון אמר כי "ההסכם שנחתם בין נשיא טורקיה למקבילו הרוסי, ומטרתם להרחיב את הכוחות הכורדים מאזורים מסוימים סמוך לגבול הוא צעד חיובי, שיסייע להשיג את המטרה". 

אסד, ששלטונו שרד עד כה בסיוע רוסי ואיראני את מלחמת האזרחים העקובה מדם, המתרחשת במדינה מזה למעלה משמונה שנים, הוסיף כי "ייתכן שלא הכל יושג, את הצעד הזה סולל את הדרך לשחרור של האזור בקרוב". הוא ציין כי "יש כמה קבוצות חמושות שלא ניתן לצפות כי ימסרו באופן מיידי את נשקן, אך המטרה היא לחזור למצב הקודם - שליטה מלאה של המדינה בשטח". 
בהמשך הראיון אמר: "אנו נלחמים בנציגי ישראל, בסוכניה, ובכליה בדרכים שונות, חלקן צבאיות וחלקן מדיניות; כלים שמשרתים את ישראל בדרך ישירה או באמצעות האמריקאים". לדבריו, ישראל שותפה פעילה לכל מה שקורה נגד סוריה וזה טבעי, שכן היא מדינת אויב. "דונלד טראמפ הוא הנשיא האמריקאי הטוב ביותר", הסביר אסד, "הוא לא נשיא טוב בגלל המדיניות שלו, אלא בגלל שהוא הכי שקוף. נשיאים אמריקנים שונים עשו טעויות פוליטיות ופשעים, וקיבלו על זה פרס נובל. מה יותר טוב מאויב שקוף?". 

אסד התייחס גם למבצע האמריקאי לחיסול מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדדי בכפר בארישא שבצפון-מערב סוריה ביום ראשון. "לא היה לנו שום קשר לחיסול. אין שום תקשורת בינינו לבין גורמים אמריקאים", הבהיר הנשיא הסורי. "יתרה מזאת, אנחנו לא יכולים לדעת האם הוא באמת חוסל או לא", אמר אסד. הוא הוסיף: "דאעש יכול לשנות את שמו ולהכתיר מנהיג חדש, אך הרעיון ימשיך להתקיים". לדבריו, "כל מה שקשור לחיסולו של אל-בגדדי לא ודאי, המדיניות של ארה"ב לא שונה מזו שנהוגה בהוליווד - הכול מתבסס על דמיון".