פרקליטי דוברי ראש הממשלה פנו היום (שישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לעצור את החקירה נגדם ולסגור את התיק בעקבות שורת כשלים בלתי חוקיים בהם כבר הודו המשטרה והפרקליטות. פנייה זו הוגשה ליועץ בטרם הגישו הפרקליטים ערעור לבית המשפט המחוזי. כמו כן דרשו הפרקליטים לפתוח בבדיקה מיידית לאחר שהמשטרה הודתה בקיומה של הקבוצה הפנימית ״השלמות 4000״, לרבות בחינת החומר שהוקלד לקבוצה באופן בלתי חוקי במהלך החקירה.



כזכור, ביום רביעי התקיים בבית משפט השלום בתל אביב דיון בבקשת פרקליטי יועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא להוציא מידע מהטלפונים הסלולריים שלהם במסגרת חקירת הטרדת עד המדינה בתיק 4000 שלמה (מומו) פילבר. בתום הדיון אישר השופט למשטרה לבצע חיפוש "כירורגי" בטלפונים של אוריך וגולן.



בהחלטתו, השופט עלאא מסרוואה אישר לחוקרי היחידה הארצית לאכיפה כלכלית לבצע חיפוש בטלפונים של החשודים שנחקרו באזהרה ובפרט שיהיה חיפוש נקודתי וממוקד עליו יפקח בית המשפט. בתוך כך, מתח השופט ביקורת על התנהלות המשטרה והחוקרת במסגרת חקירת החשודים. פרקליטיהם של השניים צפויים להגיש מחר ערעור על ההחלטה.



בין השאר אמר השופט כי "חיפוש ותפיסה של מכשירי הטלפון מבלי שקדמה לכך בקשה לבית המשפט להוצאת צו שיפוטי הוא פגם משמעותי", והוסיף כי "כי הסכמת החשודים, מבלי שהוסבר להם בדבר זכותם להתנגד לחיפוש וכי התנגדות לחיפוש לא תשמש כראיה לחובתם, לאו הסכמה היא. בפרט הדברים נכונים, עת מדובר בחיפוש בחומר מחשב שהוא מכשיר הטלפון הנייד האישי".



עוד קבע מסרוואה, כי "בהעדר צו שיפוטי, ולמצער, היה על היחידה החוקרת לקבל מהחשודים הסכמה מדעת, במובנה לפי הלכת בן חיים. אופן החיפוש הלא מאורגן במהלך החקירה, תוך עיון במכשיר הטלפון בנוכחות החשוד, מעצים את הפגם בו. הדרישה מאחד החשודים לגשת חזרה לרכבו כדי להצטייד במכשיר הטלפון מוסיפה נדבך נוסף של פגיעה בחשודים".



עם זאת ציין השופט כי אם אכן הייתה מוגשת בקשה להוצאת צו הוא היה, ככל הנראה מאשר אותה, והוסיף כי "עיון בחומר החקירה מלמד על קיומו של חשד סביר בעוצמה גבוהה, כי החשודים היו מעורבים בקשירת קשר לעבירת הטרד עד, כאשר מדובר במספר מעורבים שחברו יחד לצורך מטרה זו".



בתוך כך התברר שבטלפון של אוריך נמצאה ההודעה "יש אישור לגבי מומו" (פילבר, א"ח). בסביבתו של אוריך טוענים שמדובר באישור לקמפיין הליכוד. עם זאת בפרקליטות לאחר הדיון בבית המשפט הבהירו כי אין חשד למעורבות נתניהו בפרשה.