העיתונאי והמגיש אראל סג"ל התראיין הבוקר (שישי) לניסים משעל ב-103FM והתבטא בחריפות כנגד פרקליטות המדינה על רקע פרשת הטרדת עד המדינה פילבר ודבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה בגנות הפרקליטות.




זה היה שבוע פוליטי של שר המשפטים אמיר אוחנה, הוא תקף בחריפות את הפרקליטות ואתה יצאת להגנתו, ואני רוצה לשאול אותך, האם זה נראה לך נכון והגיוני ששר תוקף את הכפופים לו?
"אני לא יודע בעניין של תקיפת הכפופים לו, אבל שר שמודה שבעצם אין לו שום מעמד מול הכפופים אליו או בעצם אין לו שום יכולת לפקח עליהם בצורה יעילה, והכפופים לו, כלומר דהיינו במדינת ישראל פקידי הציבור, וכל ביקורת עליהם נתפסת כהסתה, לעומת זאת כל ביקורת על נבחר ציבור יכולה להיאמר עליו, היא אומרת דרשני. אני חושב שהדברים שאמר השר אוחנה הם... הרי בסופו של דבר חלקם הגדול היו מבוססים על ציטוטים של שרי עבר, נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין אמר את הדברים, אמר דברים חריפים הרבה יותר מאוחנה.

"בעצם מה שאוחנה עשה, הוא לקח דברים שנאמרו בעבר שעברו לידנו, הקשבנו, ראינו, ושם אותם על השולחן כשר משפטים ובה לנקודה אחת קטנה, שבאמת אף אחד לא יוכל להסביר לי, אף אחד עדיין לא הסביר מדוע זה לא נעשה. הרי שוטרים עוברים פוליגרף, אנשי צבא עוברים פוליגרף, אנשי שב"כ עוברים פוליגרף, אפילו שרים בקבינט אם יתבקשו יצטרכו לעבור פוליגרף. ונשאלת השאלה האם דמם של הפרקליטים סמוק יותר, האם הם לא יכולים ליפול, האם הם חסינים מכל טעות או מכל הדלפה, מעניין". 
אני משאיר את זה כפתוח, אבל אני רוצה רגע לחדד איתך משהו. אתה באמת חושב, כפי שאמר השר, שיש פרקליטות בתוך פרקליטות שמטרתה להפיל את נתניהו?       

"אני אזהר מאוד במה שאני אומר על הפרקליטות כי השבוע ראינו את היכולות שלה לקחת אירוע זניח, מטומטם, טיפשי, אינפנטילי ולהפוך אותו לאירוע פלילי". 
אתה חושש שיעשו לך כזה אירוע?
"לא, לא עניין של חושש. מה שקורה בזמן האחרון זה שברגע שמושמעת היא מיד הופכת בידי נציגי הפרקליטות להסתה". 
אתה חושש שהפרקליטות תעשה לך משהו בגלל הביקורת?
"אני מרגיש שיש לי איזשהו סוג של הגנה בגלל שאני עיתונאי, אז בכל זאת, אני מדבר עם מקורות וכו', אבל בהחלט אני חושב שיושבים שם אנשים חסרי מעצורים. הם העלו פה תזה ענקית שהכניסה את כל הדמוקרטיה הישראלית לסחרור. אין לי בכלל ספק שההמלצות יהיו לכתב אישום על שוחד. בסופו של דבר הולכים פה לבית משפט, אני לא חושב שהפרקליטות רצתה ללכת לבית משפט עם נתניהו, הם רצו שהוא יישבר הרבה קודם. ההשלכות הן בקנה מידה העצום, בין אם אתה חושב שנתניהו הוא עבריין ופושע ובין אם אתה חושב כמוני שנעשה לו עוול ושהוא 'נתפר'". 
סג"ל, אתה בא ממשפחה של עורכי דין, אז שבית המשפט יחליט. 
"אני בא ממשפחה של עורכי דין שבזמן אמת אבא שלי אמר שהמערכת לא מסוגלת להודות בטעות". 
אני יכול להציג בפניך תזה שהשר אוחנה אמר את הדברים כדי לרצות את נתניהו.
"אני יכול להציג לך תזות רבות ושונות ומשונות של שרים רבים שאמרו דברים כאלה ואחרים כדי לרצות. מי שמסתכן זה אמיר אוחנה. עם כל הכבוד ובאמת אני חושב על זה, היכולת של ראש הממשלה, אני אגיד על עצמי, לעולל לי רע, להשפיע על חיי באופן מיידי, לא קיימת, כמעט לאף נבחר ציבור - היכולת של הפרקליטות היא מיידית". 
אבל אתה לא עונה לי.
"אני חושב שאמיר אוחנה אמר דברים נכונים, מבוססים על דברים שאמרו פוליטיקאים בעבר". 
אבל שים לב לעיתוי של המתקפה הזאת, ערב ההכרעה בתיקי נתניהו. 
"אני שם לב לעיתוי של המתקפה הזאת, ערב אחרי שבעצם כל סביבתו הקרובה של ראש הממשלה נתניהו נלקחה לחקירה של הטרדה בנסיבות מחמירות של עד שלא היה בבית, שהם מודים בעצמם שהם עשו את לתוך קמפיין הבחירות. עכשיו אני לא אומר שהם עשו פה מעשה ראוי ואני לא חושב שהם צריכים לקבל פה פרס עליו, אבל יש תחושה, שכשאתה משתמש בפצצת אטום על אירוע כזה, זה אומר דרשני, כולל כל הדברים שנעשו בדרך. אנשים לא מטומטמים והם מרגישים מה קורה פה, יש פה קונספציה אדירה שנבנתה ונתפרה. אתה יודע מה? בוא נאמר שאין פה שום דבר זדוני, הכול נעשה בשוגג וכולם הולכים פה אחרי איזה קונספציה שנולדה. המשמעות וההשלכות שלה הן עצומות על החברה הישראלית". 
זה אם מקבלים את התזה שלך.
"התזה היא שלהם". 
מה שאתה אומר בעצם, זה שיש בפרקליטות אנשים בכירים שפועלים להפלת שלטון בישראל. 
"אני אומר את זה כבר שלוש שנים. יש לי רק את מה שאני רואה בעיניים. העובדה היא שמתבצעת פה אכיפה בררנית בוטה. מי אדם בעל השפעה גדולה יותר על הפוליטיקה הישראלית ועל הציבור הישראלי? שאול אלוביץ' או נוני מוזס? יגיד כל מאזין, מי השפיע פה בשנים האחרונות יותר? מי אדם חזק יותר? ברור שנוני מוזס, אבל מישהו העז... את שאול אלוביץ' הכניסו למעצר כדי לנסות לשבור אותו ולהפוך אותו לעד מדינה, אף אחד לא היה עושה את זה...".
אבל גם נגד נוני מוזס יש כתב חשדות.
"כתב חשדות נכון, אבל הדרך שבה נהגו בו הייתה עדינה. למה לא מנסים לגייס אותו כעד מדינה? הרי אנחנו רואים, יש פוליטיקאים רבים, אפשר להוציא מהפרשה הזאת עשרות תיקי אישום - לא. כל הרעיון היה ראש הממשלה בנימין נתניהו. עכשיו אני לא מאשים את הפרקליטות שהם עשו את זה מנסיבות פוליטיות של ימין ושמאל, אני חושב אבל שבשלב מסוים, חלקים בתוך הפרקליטות התאהבו בקונספציה ונכנסו לתוך נקודה שכל מה שהם ראו מול העיניים זה נתניהו".
אותה פרקליטות גם העמידה לדין ראש ממשלה אחר אהוד אולמרט ואת משה קצב, כלומר אין פה איפה ואיפה. אם יש להם ראיות אז הם הולכים על זה. אתה בונה תזה שנתניהו יוצא דופן במשחק. 
"לא, אני לא בונה שום תזה. אהוד אולמרט עם כספים שהוא קיבל בתוך מעטפות, אצל נתניהו, גם הפרקליטות מודה שזה תקדים, הם מדברים על סיקור אוהד כשוחד. עכשיו אני 20 שנה בעיתונות ואני לא אפתח פה את כל מה שאני יודע וגם אתה יודע וכולם יודעים מה זה סיקור אוהד ומי חבר של מי ואיך דברים נעשים, אז שלא יחרטטו לי במוח. תראה ניסים, יש דברים מאוד פשוטים, אתה נכנס לתוך השדה של העיתונות, מעכשיו, מכתב האישום פה, זה נכון לגבי כולם, כל אחד ואחד, כל מי ששומע אותי, המסביב פה הוא מאוד בעייתי. הטיעונים, מבחינת ההיגיון הפנימי של כתבי האישום הללו, מייצרים הרבה מאוד סימני שאלה בגלל שהם נוגעים לכל כך הרבה פוליטיקאים נוספים. הרי רק אתמול נחשף שאיתן כבל שהוצעה לו הצעת שוחד מ'ישראל היום' נכון? זה הופיע ב'ערוץ 13', אני צודק או לא צודק?".
כן, אבל מה אתה רוצה להגיד בזה? אני הצגתי לך שאלה, אם יש בפרקליטות לדעתך בכירים שרוצים להפיל שלטון, אמרת לי כן. 
"אני חושב שכן או שאסור לי לומר דבר כזה או שעדיין חופש הביטוי מותר לי. אני לא בא לפה להשמיע הצהרות פופוליסטיות לצורך הכותרות אחר כך בעיתונים כאלה ואחרים. במשך 3 וחצי שנים אני נמצא בתוך האירועים האלה. כשהתחילה פרשת 3000, אני זוכר את כל מי שאמר שענייני נתניהו יגיעו ל-3000, הנה אנחנו מתבשרים שגם שמרון יוצא מתוך הפרשה הזאת, הנה הוא לא קיים בתוכה. אז אחרי שצילמו והראו את נתניהו נכנס ויוצא מצוללות. יש פה סימביוזה מסוכנת גם בין כתבי המשפט, שכמעט כולם הם מדבררי המערכת לבין הפרקליטים והשאלות הן מאוד קשות, וזה לא שאנחנו מקבלים תשובות. אף אחד לא קיבל פה תשובות. ופעם ראשונה בא שר המשפטים, אמר את הדברים, הוא לא קבע מה קרה, הוא אמר 'תעברו פוליגרף', על הדבר הזה הפכו אותו לאויב המערכת".