כשזה עובד, זה עובד: לכתוב קומדיה חתרנית ומצחיקה בו זמנית היא משימה כמעט בלתי אפשרית, במיוחד במציאות הפוליטית שבה כל סתלבט קטן יכול להיתפס מעליב. לבעלי הלב החלש, מומלץ להצטייד במטריית אלומיניום לפני שהם צופים בסדרה החדשה "זאת וזאתי", שלא משאירה מגזר אחד נטול ביקורת חריפה דרך צורת הומור שטרם נראתה בסדרה שתשודר בפריים טיים. תותית ומילעיל, הגיבורות, כותשות את קהילת הלהט"ב (תוך פרגון טוטאלי), את שומרי המסורת ואפילו נזירות.



ההשקה שהתרחשה אמש לתוכנית החדשה של היוצרת והקומיקאית גיתית פישר, הציגה בפני המוזמנים הצצה לסדרה שהולכת לייצר כמות בלתי נסבלת של ממים וקאץ' פרייזים מטורפים שעלולים לגרום לכולנו לשכוח שמקורה של הדמות הוא בסרטוני פייסבוק בני כמה שנים. גיתית, שמשחקת את דמותה של תותית, אותה החלה כפרויקט אינטרנטי קטן לפני כחצי עשור, לצידה של אושרית סרוסי שמשחקת את מילעיל, מציגות קצב חדש של הומור שמתבטא לא רק בעריכה הקצבית, אלא גם במשחק הקולח, החצוף והלא מתפשר. כל סיטואציה בפרק הפיילוט של הסדרה הופכת לטירוף מוחלט.


מתוך "זאת וזאתי". קרדיט צילום: באדיבות רשת 13

סרוסי, שותפתה של פישר סיפרה: "הדיאלוגים בסדרה מגיעים מהאינטרקציה בינינו, מהצחוקים הפנימיים בתור חברות. זו קומדיה פרועה מאוד, לא משהו שאנשים רגילים לראות בטלוויזיה", לכך השיבה פישר: ״למרות שאנחנו לא כזה חברות. סתם, כל הדיאלוגים מורכבים מהצחוקים שלנו". אין ספק שההשפעה הנשית, ההומור הנשי וחוסר ההתפשרות עליו, הפכה את הפרק הראשון למוצר טלוויזיוני שעלול לשנות את עולם הקומדיה המשודרת, גם בשל העובדה שהחל בכלל בתור פרויקט שעלה לרשת.



למה לקחת משהו שהצליח כל כך ברשת ולהביא אותו לטלוויזיה?
סרוסי: "כשאנשים אוהבים משהו ברשת, מגיע להם לראות אותו גם באיכות גבוהה בטלוויזיה. הגיבורות הן שתי נשים, זה לא דבר שרואים כל יום. בנוסף, לדעתי מופיעים שם גם מסרים שחשוב היה לנו להעביר על נשים, ועל נשיות. שוב, תוכן שאנשים לא רגילים לקבל בדרך כלל בסדרות קומדיה ישראליות". סרוסי הוסיפה כי: "הסדרה מלאה מסרים על החיים ועל זקנה, למשל. הרבה זוויות שלא נבחנו מנקודת מבט נשית עדיין בקומדיה הישראלית. ניסינו להביא קומדיה חדשה ולא קונבנציונלית".



"זאת וזאתי". צילום: נבו שפיר
"זאת וזאתי". צילום: נבו שפיר



למה לדעתכן זה לא קיים כבר?
פישר: "כי אין הרבה כותבות קומיות נשיות, לכן, כשניגשנו לכתוב את זה הבנו שמדובר במכרה זהב עם הרבה מקומות חדשים להגיע אליהם, והזדמנויות שאף אחד עוד לא 'חרש'".



בבסיס העלילה עומדות פישר וסרוסי (תותית ומילעיל) שרוצות להיות זמרות מפורסמות ולכבוש את המדינה, רק שאין להן באמת את הכישרון הנדרש, וגם לא מוטיבציה אמיתית לעשות כן. הן מנוהלות על ידי אמרגן כושל ומבוהל (חן רוטמן), שמתוסכל מחוסר מחויבותן ומהשיגעונות של השתיים. בפרק הראשון מגיעות דנה אינטרנשיונל ועדי ביטי לשחק בתפקידי אורח, וגם מובטח נאמבר מוזיקלי משותף. עוד יתארחו בעונה: זהבה בן, גילת אנקורי, אמיר דדון, אורי לייזרוביץ', דניאל מורשת, יניב ביטון, אורי גוטליב, שיר אברמוב, נאיה פדרמן ועוד.