מטוס ראש הממשלה, AIR FORCE ONE, ביצע הבוקר (ראשון) את טיסת הבכורה. עלות המטוס המיוחד, אשר הוכשר על ידי התעשייה האווירית, מסתכמת בכ־729 מיליון שקל, והוא אמור להפוך למבצעי החל מהחודש הבא, בתום סדרת טיסות מבחן, ולהסיע בתוכו את ראש הממשלה ופמלייתו לביקורים מדיניים מעבר לים. מחירו הראשוני של המטוס, מדגם 767-300ER היה אמור לעמוד על כ-170 מיליון שקל, אך שורת עיכובים ותוספות העלו את מחירו במאות מיליוני שקלים.



התרגשות רבה שררה בעת ההמראה כאשר עשרות צוותי תקשורת וצלמים בהם גם חובבי תעופה חיכו במרפסת התצפית בנמל התעופה בן גוריון לרגע ההיסטורי. המטוס היה אמור בתחילה להמריא ב-10:00 בבוקר ולאחר ההכנה הוא המריא עם קבלת האישור באיחור של 44 דקות. אם הטיסה בשמי האזור תעבור בהצלחה יתבצעו בהמשך עוד סדרת טיסות מבחן ובסוף דצמבר מטוס ראשי המדינה יימסר לחיל האוויר שטייסיו יתפעלו אותו.


המטוס יוכל לטוס בטיסה רציפה ללא צורך בנחיתות ביניים עד לסין ויפן במזרח וארה"ב או ברזיל במערב ובתוכו מערכות קשר מתוחכמות ומוצפנות המאפשרות קשר רציף, מאובטח ומוצפן לראשי המדינה עם מדינת ישראל או מדינות אחרות. בנוסף, עונה המטוס על כל דרישות הביטחון והבטיחות המורכבות, המוכתבות מאופי משימתו.

מהתעשייה האווירית נמסר לקראת הטיסה המיוחלת כי "התעשייה האווירית היא אחת החברות הבודדות בעולם להן יכולת לתכנן, לפתח, להסב ולרשיין מטוסים והיא מבצעת הסבות רבות של מטוסים במסגרת פעילותה של חטיבת התעופה אשר הוקמה בתחילת השנה כחלק מהאסטרטגיה החדשה של החברה". ביום חמישי האחרון ערך המטוס נסיעת מבחן, אותה עבר בהצלחה.