על רקע הפרסום ב"אולפן שישי" בערוץ 12, לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון למנות את חבר הכנסת נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון ועל רקע ההסלמה בדרום בעקבות ירי הרקטות, התראיין הבוקר (ראשון) בנט לגל"צ והתייחס למתיחות הביטחונית וטען כי "אין טעם להביא תגובה יותר חזקה על עזה. זה יוביל ל'סבבון' מיותר". חבר הכנסת הוסיף כי לדעתו "טיפול השורש הדרוש ברצועה צריך להיות בעבודה רצינית ולא בחטף".



בנט אף התייחס לפלונטר הפוליטי ואמר כי הוא סבור שאם תתקיים מערכת בחירות שלישית במספר, "הימין יתרסק במימדים היסטוריים" והוסיף: "נמצא את עצמנו עם ממשלת שמאל מלא-מלא. אני מוכן לפתור את נתניהו מכל התחייבות כלפיי כדי להקים ממשלה".



אתמול התראיין חבר הכנסת לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 וטען כי "אסור שישראל תצא לסיבוב בחירות שלישי שישתק אותנו וימנע פעילות ביטחונית ואזרחית דחופה. מעל כולם, נתניהו וגנץ כאחד, להתפשר ולהקים ממשלה בהקדם".



בהמשך הראיון טען בנט, כי הוא משחרר את נתניהו ממחויבות כלפי מפלגתו במשא ומתן לממשלת אחדות על מנת למנוע בחירות. "אני מוכן לעשות כל דבר בשביל לעזור לנתניהו ולגנץ להקים אפילו ממשלת חירום לאומית. מדינת ישראל במצב של שיתוק. אני עומד בקשר שוטף עם רה"מ, אני מדבר עם גנץ, והכדור אצל שניהם. כולם צריכים לרדת מהעצים ולהתפשר. אני גם מוכן, אם אני מהווה מכשול להקמת ממשלה, אני פוטר את נתניהו מכל מחויבות כלפי, העיקר שתקום ממשלה. אני משחרר את נתניהו מכל מחוייבות כלפי או כלפי הימין החדש אם אני מהווה מכשול. יש מדינה במצב חירום", אמר.