לאחר שנים רבות שלא התראיינה לתקשורת, שולה זקן, מנהלת לשכתו לשעבר של אהוד אולמרט, סיפרה הבוקר (ראשון) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM על החיים שאחרי הכלא והתייחסה לתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו וליחסיו עם התקשורת. זקן, שהייתה יד ימינו של אולמרט במשך שנים רבות ושימשה כעדת מדינה נגדו לאחר מכן, הורשעה בעבירות שוחד והלבנת הון  בפרשת רשות המיסים, בפרשת ראשונטורס ובפרשת הולילנד וריצתה מאסר מיולי 2014 עד ינואר 2015. בימים אלה משתתפת זקן בתוכנית הריאליטי "גולסטאריות", שעולה השבוע ב-HOT.

היית האדם הכי נאמן לאולמרט, הכי קרוב אליו ובסוף זה הסתיים כפי שזה הסתיים.
"נכון. רציתי להמשיך ולהיות נאמנה אך הוא החליט אחרת. זו הייתה הבחירה שלו".

כלומר?
"אני לא הייתי מדברת בחיים נגד אולמרט, הוא ידע את זה. הוא עשה את הכל כדי להגיע לדקה האחרונה על מנת שלא אוכל לעשות שום דבר".
 


ניסו להפיל עלייך את התיק?
"כן. הביאו אותי לישורת האחרונה, שמשם אין דרך חזרה. קרה נס שהשופט הסכים להקשיב לי וקרה מה שקרה".

את מסתכלת על עדי המדינה נגד נתניהו היום, הם די מחובקים בתקשורת לעומתך. אותך שחטו בתקשורת.

"נכון מפני שרצו את ראשו של אהוד אולמרט. הרגשתי את זה גם בחקירות. היה לי חוקר אחד שמאוד לא אהב אותו ודיבר עליו בצורה נוראה. הייתי בבית המשפט יום יום. חלק מהעיתונאים שהיו מקשיבים לדיונים היו אומרים לי 'זה לא גשם - תשמרי על עצמך'. מצד שני הייתה עיתונות נוראה נגדי ונגד ומשפחתי. בגלל שאני שתקתי לא יכולתי להגן על עצמי ועל משפחתי, לא בבית המשפט ולא מול התקשורת. הייתי יוצאת מלהב 433 אחרי חקירה, מדליקה את הרדיו במכונית וכבר היו מדווחים שהחקירה שלי הסתיימה. זה היה עוד לפני שהגעתי הביתה".
 
הוטרדת כעדת מדינה?
"לא, מפני שאני לא עדת מדינה כמו שאר עדי המדינה. אני שתקתי שמונה שנים. למה שיטרידו אותי?"
 
תספרי לי בדיוק איפה היה כתב האישום נגד אורי מסר שהייתה לו כספת עם כל המזומנים של אולמרט?
"מה אגיד לך? שהמדינה שלנו מתנהלת דרך הפרקליטות והמשטרה? כבר רואים את זה". 

את חושבת שיש לזה קשר לכך שרעייתו הייתה בכירה בפרקליטות? 
"ודאי. אני מאמינה בזה. זה עניין של השקפה".

מה זאת אומרת? יש עובדות. אורי מסר החזיק את הדולרים של אולמרט בכספת וידע מה קרה שם?
"כן בוודאי".
אני חוזרת לזה כי זה דבר מאוד חשוב. כי את עמדת למשפט וישבת בכלא. השאלה היא למה אחרים שגם חטאו לא הוגש נגדם כתב אישום? מה קורה פה?
"אני הורשעתי בפרשת ראשונטורס ובפרשת טלנסקי ואולמרט יצא זכאי בגלל השתיקה שלי. אני הורשעתי למרות שנשיאת בית המשפט המחוזי שאלה איך ייתכן שהוא יזוכה ואני אורשע ואמרה שלא הייתה ברירה להרשיע אותי כי לא הגנתי על עצמי. היא ממש ביקשה ממני לעלות לעדות אך לא הסכמתי. הרשיעו אותי על משהו שלא הייתה לי בו טובת הנאה. את רוצה לדבר על צדק? איפה הצדק פה? אולי פספסתי משהו. למה אני צריכה לשלם 40 אלף קנס, לעשות עבודות שירות, להיות עם עבירה של מאסר על תנאי ולהיות מורשעת בנסיעות רבות של אולמרט, אשתו וילדיו? אני לא נסעתי נסיעה אחת ואני מורשעת".
 
איך החיים שלך מאז? את מתויגת.
"הציבור לא טיפש. אנשים ברחוב לא טיפשים. להיפך, הם כועסים כי נתתי לו הכל".

וכשאת רואה אותו מתראיין היום בנוגע לשחיתות ופוליטיקה, מה דעתך?
"נורא. כשמראיינים אותי מזכירים שאני אסירה לשעבר, למה לא מזכירים את זה לגביו? למה מגיעה לו במה? למה כשאני עושה ריאליטי זה נחשב לנורא ותוהים איך אני עושה פרסומות? אני הכרתי את האיש הזה כשהוא נלחם בפשע המאורגן. הוא מעביר ביקורת על ביבי? אני לא רוצה לדבר על ביבי, בתי משפט יחליטו, אך אני חושבת שעושים לו עוול בתיק מסוים, בכל שקשור לתקשורת. מי לא עושה תדרוך עם עיתונאים? אני הזמנתי עיתונאים ללשכה. יום יום דיברנו עם עיתונאים. יום יום עשינו איתם עסקאות, תעשו לנו כתבה טובה כזאת, ניתן להם חומר כזה או אחר. זה שוחד?"
 
מה למשל? תני לנו דוגמאות. אולמרט היה מחובר מאוד ל'ידיעות אחרונות'.
"אולמרט היה מחובר מאוד להרבה עיתונאים. אני יכולה לספר שבזמן המלחמה אולמרט ביקש כתבה אוהדת. אז הייתה כתבת מאוד בכירה שהייתה אצלנו בשיחות, והיה בטוח שתהיה כתבה אוהדת והיא לא הייתה בסוף. לדעתי אולמרט לא מדבר איתה עד היום".

תני לי דוגמה לעובדות שנעטפו בצורה אחרת כדי שהוא יקבל סיקור אוהד והוא נתן תמורה?
"אולי צריך לבנות כללים ברורים יותר ולעשות סדר בדברים אך אני אומרת לך: הייתי שם וראיתי את זה. אם זה שוחד, אז אני אומרת לך שכולם צריכים להיחקר. התדרוכים האלה הם על בסיס יום יומי. אין פוליטיקאי שלא רוצה תקשורת טובה ומתאימה לו. הוגנת? בואי נקרא לילד בשמו - אין שום הגינות. היום בשביל סיקור מזמינים לארוחת צהריים, לארוחת ערב, מדברים. אני לא רוצה להגיד מלקקים".

נותנים מידע חזק בתמורה לסיקור אוהד?
"בוודאי ואף אחד לא ראה את זה כשוחד. זה לא היה בחדרי חדרים – זה היה על השולחן".