מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום עורר היום (ראשון) סערה לאחר שהתבטא כי האזרח השבוי בידי חמאס אברה מנגיסטו חצה את הגבול והוחזר לישראל לפני התקרית בה נכנס לעזה ונחטף. בלום התייחס במהלך ראיון לכאן ב' לסוגיית הנעדרים בעזה ואמר כי האזרחים השבויים אברה מנגיסטו והישאם א סייד חצו מספר פעמים את הגבול לעזה והוחזרו. "להערכתנו שניהם נמצאים בחיים", אמר בלום, "אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לשחררם. זו לא הייתה הפעם הראשונה שהם חצו את הגבול לכיוון הרצועה. פעם אחת מנגיסטו הוחזר וא סייד פעמיים לפני כן חצה והוחזר. לאחר מכן הם בחרו באופן ציני להשאירם אצלם בניגוד לכל החוקים הבינלאומיים. הם מחזיקים אזרחים חולים ואנחנו עושים כל מאמץ לשחררם".
 
משפחת מנגיסטו מסרה בתגובה כי "הדברים אינם נכונים וחמורים. ניתן לצפות ממי שזה תפקידו לגלות רגישות ודיוק בפרטים, ולא להוסיף כאב למשפחת מנגיסטו באמירות פוגעות ולא נכונות עובדתית. המשפחה מצפה ממר בלום לתיקון מיידי של דבריו ולהתנצלות". לאחר תגובת משפחת מנגיסטו, התנצל בלום על הדברים ואמר כי יחס בשגגה ניסיונות חצייה נוספים לאברה מנגיסטו. לדבריו התכוון רק להישאם א-סייד.

בתוך כך, לאחר שאמו של סגן הדר גולדין, שנשבה על ידי חמאס במבצע צוק איתן הביעה אמש ביקורת חריפה אמש נגד ראש הממשלה והאמונים על המגעים להחזרת שבויים במשרד הביטחון בראיון לתוכנית 'פגוש את העיתונות' בערוץ 12, היום המשיכה לתקוף גולדין בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM את ההנהגה, בראשה עומד ראש הממשלה נתניהו וטענה: "כולם מרמים אותנו".
מתברר שהחזירו גופה של פלסטיני שניסה לחדור מישראל לעזה בזמן שבנך עוד נמצא ברצועה. השתגענו?

"לא אנחנו השתגענו, זה מי שמנהיג את המדינה שהשתגע. זו לא גופה של פלסטיני - מדובר בחמאסניק. הדר נחטף לפני חמש שנים ושלושה חודשים. בינואר 2017 הקבינט החליט שכדי להחזיר את החטופים מפעילים לחץ על חמאס ולא מחזירים שבויים וגופות".
 
ומה קרה?
"לא אומרים לי. מרמים אותי ומשקרים לי. כולם מרמים אותנו".
 
ירון בלום אומר שמדובר בהחלטת קבינט והחלטת בג"ץ.
"השקר והמרמה יוצאים מתוך הנחה שכולנו מטומטמים. החלטת הקבינט היא לא להחזיר גופות. שנה אחרי שעברה ההחלטה המשיכו להעביר עשרות גופות עלינו לבג"ץ. ניצחנו והמדינה עדיין ממשיכה לשקר אותנו". 
 
הממשלה משקרת לבג"ץ?
"נכון. למשך חצי שנה היה שמרטף שטיפל בנושא אך גם זה נגמר".


מי בממשלה אחראי על זה ומי מפר החלטה של בג"ץ?
"זה מתחיל מנתניהו שהוציא את הדר לקרב וכבר חמש שנים החליט על מדיניות הפקרת החיילים. חמש שנים שלא עושים כלום".
 
את מפנה אצבע מאשימה נגד ראש הממשלה ושליחו ירון בלום שמשקרים לך ולבג"ץ.
"ככה מתנהלים כאן".

לא רוצים להחזיר את הדר ואורון?
"כנראה. חמש שנים ושלושה חודשים עברו וכל יום עוברות מתנות לחמאס. הם מקבלים מיליונים".
 
כשמחזירים גופה כשהחיילים שלנו נמצאים שם – זה לא מוסרי.
"לא רק שזה לא מוסרי - זה גם לא חוקי בהתאם להחלטת בג"ץ, החלטת הקבינט ואפילו לגבי החוק ההומניטרי הבינלאומי".

על הדברים החריפים של לאה גולדין, אמר בלום כי "אני לא מתכוון להתעמת עם משפחות, אני מבין את כאבן. משפחת גולדין קיבלה תשובות מפורטות. אני מביע צער על האמירות". עוד הוסיף בלום: "פועלים ביותר מערוץ אחד - חמאס עוד לא בשל, אבל אנחנו בציר התקדמות".
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את בלום בפתח ישיבת הממשלה על רקע הדברים ואמר: "אנחנו נמשיך את המאמצים למען החזרת שבויינו ונעדרינו. יש לי אמון מלא בירון בלום שעושה את עבודתו בצורה אמינה ומקצועית".