חברי מועצת העיר דרזדן, שנמצאת במדינת סקסוניה שבמזרח גרמניה, הכריזו היום (ראשון) על 'מצב חירום נאצי' בעקבות עלייה בתמיכת הימין הקיצוני במדינה, ואמרו כי הם קיבלו החלטה להגן על מיעוטים מפני אלימות גוברת והשקפות עולם מסוכנות.



התחזקותן של מפלגות וארגוני ימין כמו Alternative for Germany ו-PEGIDA גרמה לדאגה רבה בקרב הרבה מפלגות בגרמניה, וההחלטה על מצב החירום המיוחד זכתה לתמיכה של מפלגות רבות במועצה, אם כי מפלגת ה-CDU, אליה משתייכת הקאנצלרית, אנגלה מרקל, הצביעה נגדה.



מקס אשנבאך, שמפלגתו העלתה את ההחלטה על ההצבעה, אמר: "יש לנו בעיה נאצית בדרזדן וצריך לעשות משהו בנדון", והוסיף בראיון ל-בי.בי.סי כי "בדומה למצב החירום בנושא האקלים, יש לנו בעיה רצינית. החברה הדמוקרטית הפתוחה נמצאת תחת איום קיומי".



בהצהרת המדיניות הרשמית נאמר כי "עמדות ומעשים קיצוניים של אנשי ימין קיצוניים, אנטי דמוקרטיים ואנטי פלורליסטים, ביניהם מקרי אלימות בדרזדן, מתרחשים בתדירות הולכת וגוברת".



בקיץ 2018, נערכו מספר הפגנות של הימין הקיצוני בעיר קמניץ, סמוך לדרזדן, בהן אזרח גרמני נדקר בעקבות קטטה עם שני מהגרים מבקשי מקלט. המקרה הזה ודיווחים אחרים על עליית מעשים פליליים שמבוצעים על-ידי מהגרים במדינה, גרמו למתיחות רבה באזור.