"הייתי בטראומה מרצח רבין, ממש בבאסה - אבל יש סתירות שאדם סביר לא יכול ליישב ברצח": כך ממשיך לטעון גם הבוקר (ראשון) המזרחן ד"ר מרדכי קידר מאוניברסיטת בר אילן, שלדבריו מאחורי רצח ראש הממשלה יצחק רבין ב־1995 לא עומד יגאל עמיר, שממשיך לרצות את עונשו. ד"ר קידר התארח בתוכניתם של ינון מגל ויואב לימור ב־103FM, והעלה שוב טענות לפיהן בגופו של ראש הממשלה המנוח אותר פצע כניסה קדמי, וכי זמן הנסיעה של האמבולנס שפינה את רבין היה ארוך מאוד - 22 דקות מכיכר מלכי ישראל לבית החולים "איכילוב".




"הייתי בהפגנה שרבין נרצח בה. אז הייתי איש שלום וחבר בתנועת נתיבות שלום, הסניף היהודי של שלום עכשיו. הדחקתי את הרצח כל השנים. לפני חודש שמעתי הרצאה של מישהו שחוקר את הנושא הזה כבר 20 שנה ושערותיי סמרו מכל מיני עובדות שלא ידעתי קודם", אמר.

"טענות, לא עובדות", דייק אותו לימור. "נכון. סליחה. אלו דברים שהוצגו כעובדות", השיב קידר, "אני, כאזרח סביר, שרואה את הסתירות הללו שראיתי אז - שואל למה הדברים לא נחקרו".

"10 אנשים שטענו את הטענה הזו כונו הזויים. פתאום מגיע חוקר באקדמיה וגם בוגר 8200 שאותו לא ניתן לתייג כהזוי, שטוען את אותם הדברים", הוסיף קידר וציין כי "האווירה הציבורית השתנתה והיא מקבלת יותר את הדברים האלה".

מגל ציין בשידור כי הוא עצמו שוחח עם יגאל עמיר, שהודה גם בפניו שהוא עצמו רצח את יצחק רבין. "אני משוכנע שיגאל עמיר רצח את רבין, אך ראוי להעלות שאלות ולתת להן תשובות", אמר.

לימור תקף את ד"ר קידר על כך שייחס את הרצח לאדם בשם "י.ר.". קידר אמר כי קיבל את המידע מהרשת וכי למד את הנושא לאורך ארבע שעות. "אתה אקדמאי, חביבי", הטיח בו לימור, "אנשים אומרים ש'נטרפה עליו דעתו'".


יצחק רבין ז"ל. צילום: נאור רהב
יצחק רבין ז"ל. צילום: נאור רהב


מגל: הילדים שלי שאלו אותי הבוקר על הנושא והייתי מובך. אני דיברתי עם יגאל עמיר שסיפר שהוא יורה את הכדורים.
"גם זדורוב הודה".

לימור: אתה עושה משהו לא הוגן. זדורוב הודה ודקה אחרי זה עשה מלחמת עולם כדי לחזור בו מדבריו. יגאל עמיר עד היום אומר שהוא רצח את ראש הממשלה ושחגי עמיר הכין לו את הכדורים. רק אתה אומר אחרת.
"אני יכול  לתת לכאן רשימה של דברים שלא מסתדרים עם הנרטיב. אני כאזרח סביר, שרואה את הסתירות הללו, התגובה המיידית שלי היא תהיה מדוע הדברים לא נחקרו".

ד"ר קידר סבור כי "98 אחוזים" מאזרחי ישראל ידרשו "ועדת חקירה אמיתית", כהגדרתו, כשיראו את מה שראה. "אני קורא להקים ועדת חקירה שתסגור לתמיד את כל הקונספירציות", סיכם.