בעקבות החלטת שר המשפטים אמיר אוחנה בשבוע שעבר להסגיר את הפצחן הרוסי אלכסיי בורקוב לארה״ב, לפי צו האינטרפול וכפוף להחלטת בג״ץ, ההאקר הגיש היום (ראשון) עתירה לבג"ץ נגד הסגרתו. כזכור, ביום חמישי האחרון הגישה גם משפחה של הישראלית העצורה ברוסיה, נעמה יששכר, עתירה נגד ההסגרה לארה"ב. בעקבות עתירת המשפחה, הוצא צו ביניים המקפיא זמנית את הסגרת בורקוב לארה"ב.

עוה"ד מיכאל עירוני וואדים שוב, שמייצגים את בורקוב מטעם הסניגוריה הציבורית, אמרו: "מדובר במקרה הראשון שבו מדינת ישראל  צריכה להכריע בין שתי בקשות הסגרה סותרות. שתי ערכאות לא קבע לאיזה מדינה יש להסגיר את בורקוב וכי השיקול מצוי לפתחו של שר המשפטים. בורקוב, הינו אזרח רוסי ללא עבר פלילי, שמעולם לא ביקר בארה"ב ואין לו זיקה למדינה זו. לפיכך, אנו סבורים שיש להסגירו לרוסיה. יחד עם זאת, במידה ויוחלט להסגירו לארה"ב אנו מבקשים שכתנאי להסגרתו  ארה"ב תתחייב, שבמידה ויורשע, ירצה את העונש ברוסיה, זאת כפי שישראל מבקשת עבור אזרחיה".

משפחתה של נעמה יששכר, העצורה במוסקבה, נערכת להמשך המאבק המשפטי לשחרורה. עורכי הדין הישראלים של יששכר, בועז בן צור ונתי שמחוני, הסבירו את החלטתם לעתור לבג״ץ נגד החלטת אוחנה: "כוונתנו לפעול באופן מהיר להגשת עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק נגד החלטת שר המשפטים, מתוך ציפייה, המבוססת על יסוד הדין והצדק, כי החלטה זו לא תיוותר על כנה".
״זה מאכזב, הם צריכים לדאוג לבת שלי״, אמרה אתמול האם. ״ייאמר לזכותו של אוחנה שהוא התקשר אליי לפני שזה פורסם, ואני מעריכה את זה. אני דואגת שהבת שלי תישאר פה בכלא״.

ואדים קלובגנט, עורך הדין שמייצג את  נעמה יששכר ברוסיה, אמר בשיחה עם "מעריב" כי החלטת משרד המשפטים הישראלי על הסגרת הפצחן ״לא תשפיע באופן מהותי על העבודה שלנו מול בית המשפט לערעורים. אנחנו נמצאים בהליך הגשת ערעור. כמו כן אנחנו משקיעים מאמץ רק ביצירת תמיכה ציבורית רחבה כאן ברוסיה, כמו גם בישראל. אנחנו פועלים ללא הרף בכמה זירות בו־זמנית. לדעתי, זאת הדרך הנכונה ביותר להילחם על חפותה ולמען שחרורה של נעמה״. 

קלובגנט הוסיף והבהיר: ״אין לי מספיק ידע בכל מה שקשור לפרטי המהלכים הנעשים בישראל. אך למיטב הבנתי, אם המאמץ הפוליטי יצטרף למאבק המשפטי, השילוב הזה יכול להביא תוצאות טובות״.