תביעה ייצוגית הוגשה נגד פייסבוק בתואנה כי היא מאפשרת פרסומים להמרת דת לקטינים בניגוד לחוק. בתביעה שהוגשה לבית משפט המחוזי בתל אביב-יפו נטען כי הכת הנוצרית "היהודים המשיחיים" הפועלת להמרת דתם של יהודים בישראל, מטעם כנסיות אוונגליסטיות בחו"ל, 'מטרגטת' במכוון ילדים ובני נוער בפייסבוק ומציעה להם פרסומות בנושא. 


על פי סעיף 368א' לחוק העונשין "המשדל קטין, בפניה ישירה אליו, להמיר דתו, דינו - מאסר ששה חדשים", לטענת עמותת יד לאחים, המשקמת ומטפלת בנפגעי כתות מיסיון, "הן אנשי המיסיון והן חברת פייסבוק מתעלמים מהחוק ומאפשרים הטפה לקטינים. הגיעו פניות לא מעטות מהורים לילדים ובני נוער שהמירו את דתם לנצרות או שקלו לעשות זאת – צעד שהחל בעקבות פרסומות מיסיונריות משכנעות ברשת". 


הפרסומים בפייסבוק. צילום מסך


הפרסומים בפייסבוק. קרדיט: צילום מסך

  

בשל כך, יחד עם עו"ד גיא אופיר המתמחה ברשתות החברתיות, הוגשה תביעה ייצוגית נגד פייסבוק בנושא. מיד לאחים נמסר כי "התביעה הייצוגית היא הכלי שנבחר כדי לגרום לפייסבוק לחשב מסלול מחדש ולהבין שלא ישתלם לה להעלים עין ולפעול במזיד כנגד רבבות קטינים החשופים לפרסומות מיסיונריות בפייסבוק. חבל שבפייסבוק לא השכילו לעצור את הפרסומות האלו עד כה, כאשר הם כבר יודעו על ידינו כי הם שותפים לדבר עבירה. נזכיר רק כי סעיף 368א' לחוק העונשין קובע עונש מאסר למי שעושה פעולה שעלולה להביא להמרת דתו של קטין – מקרים שבהם כבר נתקלו בשל הפרסומות המיסיונריות הללו". 

עוד נמסר כי "חשוב לנו גם להדגיש כי יש קונצנזוס נרחב גם בקרב הזרם הקונסרבטיבי והרפורמי כי קבוצת "היהודים המשיחיים" אינה חלק מהיהדות. מדובר בכת נוצרית שכל מטרתה המרת דת".

מפייסבוק נמסר כי "מכיוון שמדובר בנושא משפטי לא נוכל להתייחס בשלב זה".