מותר להיות נוסטלגיים ולהיזכר בערגה בימים שבהם טיולים בשבילי הארץ ומשעוליה היו הבילוי האולטימטיבי, בייחוד אם נוספו לו קומזיץ, אקורדיון ושירי מולדת. אפשר אפילו להיזכר באותם ימים רחוקים שבהם נסיעה לחו"ל הייתה מסע בין מוזיאונים ומונומנטים היסטוריים. כל זה – או לפחות הרוב - הוא נחלת העבר. אולי זה הקפיטליזם הגלובלי, אולי ורסיה מקומית וייחודית לנו, אבל די לעמוד בפתח חנות של פריימארק, למשל, באחת ממדינות אירופה כדי להבין שהפכנו למעצמת קניות גלובלית. ומה שנכון בחו"ל, נכון כמובן גם פה בישראל.



פוקס



פוקס היא חברת אופנה ישראלית העוסקת בייצור ובשיווק של ביגוד ואביזרי אופנה. קהל היעד שלה מתמקד בשוק הצעיר. בשנת 2004 החלה פוקס לפתוח סניפים מחוץ לישראל, בשיתוף עם חברות מקומיות. בין היתר, יש לחברה מותגי נשים, גברים, ילדים ופעוטות וגם כלי בית וטקסטיל הנמכרים ב־FOX HOME. נוסף לכך היא מייצגת בישראל מותגים בינלאומיים נחשבים בדרגות מחירים משתנות.



נספרסו



Nespresso, חברה־בת של קונצרן המזון השווייצרי Nestle, היא החברה החתומה על המצאת הרעיון של קפה איכותי בקפסולה כבר לפני יותר מ־30 שנה. בסיס החברה ממוקם בלוזאן, שווייץ, והיא פועלת ב־64 מדינות ולה יותר מ־12,000 עובדים, 300 מתוכם בנספרסו ישראל. לחברה יותר מ־450 בוטיקים יוקרתיים בערי העולם. בישראל פועלות שבע חנויות בוטיק ומועדון קשרי לקוחות טלפוני. בשנים האחרונות, לצד קמפיין גדול בכיכובו של ג'ורג' קלוני, שמה החברה דגש על מחזור מלא של קפסולות הקפה מתוצרתה.


נספרסו. צילום: יח"צ נספרסו
נספרסו. צילום: יח"צ נספרסו


אופטיקה הלפרין


רשת האופטיקה הגדולה בישראל והרשת הקמעונאית הגדולה בישראל הפועלת ללא זכיינים. הרשת מונה כיום יותר מ־140 סניפים ומעסיקה כ־600 עובדים: אופטומטריסטים, אופטיקאים, מנהלי חנויות, מוכרנים, אנשי שירות ומטה, העוברים הכשרות והדרכות בארץ ובעולם. הרשת משווקת בסניפיה משקפי ראייה, משקפי שמש, עדשות מגע ועדשות מולטיפוקל, תמיסות וחומרים לעדשות, וכמובן, משקפי שמש של מותגים מובילים מהעולם, חלקם בלעדיים בארץ לרשת.



ACE



רשת השיווק הישראלית היא זכיינית של רשת ACE הבינלאומית, והיא מיזוג של שתי רשתות "עשה זאת בעצמך" שהחלו לפעול בארץ בשנת 1993. ברשת אפשר למצוא אלפי מוצרים במגוון מחלקות: כלי עבודה ידניים וחשמליים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה מתקדמים, רהיטים להרכבה עצמית, שטיחים ועוד. 



הום סנטר


מאז נוסד בתחילת שנות ה־90 עבר המותג, שהוא רשת חנויות "עשה זאת בעצמך" כמה גלגולים, החליף בעלים, אבל לא הפסיק לחפש את דרכו: במחלקות ייעודיות, בשירות שיפוצים חיצוני, במותג סלולר וברשת אביזרים לרכב. עם קרוב ל־50 סניפים (כולל כמה בקפריסין) הום סנטר היא חלק מהנוף הצרכני בישראל – תשאלו את דודו, שעצם העובדה שכולנו זוכרים אותו מעידה על מרכזיותו של המותג.



BSH



החברה נוסדה בשנת 1967 בידי חברת Robert Bosch GmbH, הממוקמת בשטוטגרט, ובידי חברת Siemens AG, שמשרדיה ממוקמים בברלין ובמינכן, והפכה בתוך שלושה עשורים לקבוצה הפועלת בעולם כולו וממלאת תפקיד בינלאומי בשוק מכשירי החשמל הביתיים. צמיחתה הדינמית של החברה היא המאפשרת את פריסתה הכלל־עולמית: יותר מ־100 חברות ו־39 מרכזי ייצור. האסטרטגיה והמסורת, הדוגלת ברב־לאומיות ורב־תרבותיות, הביאו את הרשת לפתוח גם סניף בישראל תחת BSH home appliances LTD.



תדיראן


נדמה שאין משפחה בישראל שלא היה בביתה מוצר של תדיראן. החברה, העוסקת בעיקר ביבוא ובשיווק של מזגנים ומערכות מיזוג, מקררים ומכונות כביסה, מלווה את עולם מכשירי החשמל הביתיים כבר שנים רבות. לפני כעשר שנים נרכשה תדיראן מוצרי צריכה בידי קריסטל והחלה לפעול כחברה מאוחדת תחת השם "תדיראן הולדינגס". השם תדיראן נותר כמותג המזגנים של החברה, אמקור של המקררים וקריסטל של מכונות הכביסה.



סוני



ישפאר היא היבואנית של סוני לישראל. מוצרי סוני מזוהים עם תעשיית האלקטרוניקה היפנית, שברבות השנים הפכה מבעלת תדמית זולה לכזאת המזוהה עם איכות מוקפדת ועם קדמה טכנולוגית. בישראל משווקת ישפאר את המסכים המתקדמים של החברה, מערכות סטריאו, מצלמות וידיאו ועוד. נוסף על חטיבת האלקטרוניקה, משווקים בישראל גם מוצרי "סוני מובייל", שאותם מייבאת ארצה חברת אלקטרה תקשורת. 



ניופאן



תגידו האייר, מג'ימיקס, טושיבה, טפאל או בוס – לא משנה אם אתם במטבח, מאזינים למוזיקה, צופים בטלוויזיה או גונבים ביס קטן מהמקרר, סיכויים טובים שעל הדרך תפגשו כמה מותגים שמפיצה ניופאן. החברה, שהוקמה בידי משפחת גיור בשנת 1986, נכנסה כמעט לכל תחום שבו כרוכות זו בזו המילים "בית" ו"חשמל".



אלקטרה מוצרי צריכה


אלקטרה מחזיקה בשתיים מהרשתות המובילות בישראל למוצרי חשמל ביתיים: שקם אלקטריק ומחסני חשמל, בהן נמכרים, בין היתר, מזגני אלקטרה ואלקו, פיליפס, סאוטר, מילה, ווירפול וליבהר, מגוון שמאפשר התאמה כמעט לכל תקציב משפחתי.



שקם אלקטריק


הרשת הוותיקה בישראל למוצרי חשמל ואלקטרוניקה ביתיים. היא מונה 18 סניפים, הפרוסים ממושב רגבה בצפון ועד אילת בדרום, וממוקמים בקניונים, במרכזי קניות ובמרכזי ערים. בסניפים תמצאו מגוון רחב של מוצרים במחלקות המתמחות בתחומים שונים: מקררים, מדיחים, מכונות כביסה, אלקטרוניקה, ציוד צילום ועוד.



א.ל.מ טרקלין חשמל 


רשת חשמל ואלקטרוניקה המוכרת מבחר רחב של מוצרי חשמל לבית במגוון רחב של קטגוריות – מטבח, סלון, ניקיון, מיזוג, טיפוח ויופי. את כל המוצרים מייבאים לארץ יבואנים רשמיים בלבד.



מיניליין



מיניליין מחזיקה במניות א.ל.מ סחר וביג בוקס, בחברת סמליין וכן מפעילה את אתר המכירות הפופולארי P1000, משווקת המותגים קינג, פריג'ידר, אלקטרולוקס, א.א.ג ועוד, מותגי איכות ופלטפורמות הפצה שהופכות אותה לאחת השחקניות הגדולות בתחום מכשירי החשמל.



גולף



לא תמיד מצליח מותג ישראלי – ועוד בתחום האופנה - לשרוד שנים רבות בשוק שמתחרה עם מותגי יבוא מרחבי העולם, אבל רשת חנויות האופנה של גולף הפכה מזמן לחלק מנוף הקניונים בישראל ונותרה נטועה בו גם כאשר אופנות באו והלכו. נדמה שסוד ההצלה הוא בעובדה שכמעט בכל גיל אפשר להיכנס לאחד מסניפי הרשת ולצאת עם פריט איכותי ואופנתי דיו – ולטווח הארוך מתברר שדווקא הפן הסולידי הפך את הרשת הזאת למה שהיא. לקבוצת גולף&CO שייכות גם חנויות לבית, רשת אינטימה, פולגת, TOPSHOP ועוד.



ביג פאשן


מתחמי האופנה של ביג פאשן באשדוד ובנצרת נהפכו לאטרקציה בקרב חובבי האופנה, והם מושכים קהל רב, לא רק מהערים שבהן ממוקמים המתחמים, אלא גם מיישובי הסביבה. דווקא בעידן שבו מנהלים הקניונים מלחמת הישרדות מול הרכישות אונליין ברשת, נדמה שביג פאשן הצליחו ליצור קונספט חדש של קניות ובילוי: מתחמים שנראים יותר כרחובות ופחות כקניון, תמהיל מוצלח של מותגי אופנה וכן אזור למזון ומנוחה, כמקובל במתחמים דומים ברחבי העולם. הישראלים מצביעים ברגליים ובאים.



אסתי לאודר


אלקליל בע"מ – קבוצת החברות אסתי לאודר ישראל - נוסדה בשנת 2001, והיא חברה־בת של קבוצת החברות אסתי לאודר (Estée Lauder Companies). הקבוצה עוסקת ביבוא, ביצוא, בשיווק ובהפצה של מותגי קוסמטיקה מובילים. היא מונה כ־900 עובדים ומדורגת זו השנה החמישית ברצף כאחת מ־100 החברות המובילות בישראל.



צומת ספרים


רשת חנויות הספרים הגדולה בישראל מונה 96 סניפים ברחבי הארץ. הרשת שמה לה למטרה להעמיק את תרבות הקריאה ולהביא את הספרות היפה לכל בית בישראל, במחירים אטרקטיביים, במגוון שפות ובנגישות מרבית. חנויות הרשת המרווחות מאפשרות לקוראים לשוטט בין מדפי הספרים ולבלות בבתי הקפה המשולבים ברשת.