ממשיך להוביל: סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן מוביל על יריביו למפלגה הדמוקרטית בפריימריז לקראת בחירות 2020 לנשיאות, כך קובע סקר שפורסם היום (ראשון) ברשת החדשות השמרנית פוקס ניוז. על פי הסקר, ביידן שומר על הובלתו ו-31% מהנשאלים הביעו את תמיכתם בו. אחריו ניצבת הסנאטורית אליזבת וורן, ש-21% מהנשאלים הביעו תמיכה בה ואחריה ניצב הסנטור ברני סאנדרס עם 19% מהקולות.



הסיבה העיקרית לתמיכה בביידן, שנחשב למועמד מתון, היא העובדה שמרבית הבוחרים הדמוקרטים, כ-80%, רואים בניצחון בבחירות והחלפת הנשיא דונלד טראמפ, כנושא בעל חשיבות עליונה, וכי ביידן הוא המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להצליח במשימה זו. 68% מהנשאלים האמינו שביכולתו של ביידן לנצח את טראמפ בבחירות, לעומת 57% מהבוחרים שהאמינו שוורן יכולה לעשות זאת, ו-54% שהאמינו ביכולתו של סנדרס להיבחר לנשיאות ב-2020.



צוברת מומנטום. אליזבת וורן, צילום: רויטרס
צוברת מומנטום. אליזבת וורן, צילום: רויטרס



עם זאת, לא רק ביידן יכול להתעודד מהסקר, וייתכן שדווקא וורן היא זו שצריכה לראות בסקר הזה כסימן חיובי לבאות. בעוד על פי סקרי פוקס ניוז, התמיכה בביידן נותרה בסביבות ה-31% מאז חודש מרץ, התמיכה בוורן עלתה ב-4% בחודש מרץ ל-21%, דבר שמצביע על מומנטום חיובי לצדה - בוודאי כשנראה שכוחו של סנדרס נחלש, והיא צפוייה לגרוף את מרבית תומכיו אם יפרוש.



שאלה נוספת שנשאלו הבוחרים היא האם הם ירצו לראות מועמדים אחרים במרץ הדמוקרטי. אמנם רוב הנשאלים בסקר הביעו שביעות רצון מהמועמדים, אך 50% מהנשאלים אמרו כי אם מישל אובמה, אשתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה, תחליט להתמודד בפריימריז הדמוקרטים הם יצביעו לה בוודאות, בעוד רק 27% אמרו שיצביעו להילרי קלינטון כש-30% אמרו שהם לא יצביעו למועמדת בבחירות 2016 בשום מצב.