המבוי הסתום בשיחות בין ארה"ב לבין קוריאה הצפונית בנוגע לתוכנית הגרעין של האחרונה והמשך שיגורי טילים  מצדה לא הביאו להחרפת היחסים בין היריבות הוותיקות. כעת מציע ספר חדש הסבר מעניין לכך: שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג־און, רואה בנשיא דונלד טראמפ "דמות אב" ורוצה להתקרב אליו יותר.

הספר "בתוך הבית הלבן של טראמפ: הסיפור האמיתי של נשיאותו", מאת הפרשן השמרני דאג ויד, שייצא לאור בסוף החודש, מתיימר לספק "היסטוריה סוחפת ורהוטה" על תקופת כהונתו של הנשיא ה־45 של ארה"ב, שהוא ועוזריו הבכירים התראיינו לספר אחרי "עשרות ספרים ומאמרים ממקורות אנונימיים".

במסגרת שיתוף הפעולה של הבית הלבן עם ויד, הוא זכה לעיין בחלק מהמכתבים ששלחו טראמפ וקים זה לזה מאז החלה ההידברות ביניהם לפני יותר משנה וחצי. באחד מהם פנה הרודן הקוריאני לנשיא בתואר "הוד מעלתך" וכתב לו: "אני מאמין בהחלט שהרצון העז, המאמצים הכנים והגישה הייחודית שלי ושל הוד מעלתך, אדוני הנשיא, שנועדו לפתוח עתיד חדש בין קוריאה הצפונית לבין ארה"ב - בהחלט יישאו פרי".

טראמפ טען שקודמו, ברק אובמה, הזהיר אותו מפני פיונגיאנג. "ברק אובמה אמר לי שהבעיה הגדולה ביותר שלי, כשהפכתי לנשיא, הייתה האפשרות של מלחמה עם קוריאה הצפונית", סיפר לוויד. "למעשה, בשיחות פרטיות, הוא אמר לי 'תהיה לך מלחמה עם קוריאה הצפונית במשמרת שלך'". לדברי טראמפ, כאשר הוא שאל את אובמה אם הוא ניסה לדבר עם קים, התשובה הייתה: "לא, הוא רודן". "זו החלטה מטופשת", אמר טראמפ, שציין כי למרות ההשמצות ההדדיות בינו לבין קים בשנת 2017, נוצרה ביניהם כימיה.

ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא ויועצו הבכיר, העריך בשיחה עם ויד כי יחסיו של קים עם טראמפ הושפעו מהקשר שלו עם אביו, קים ג'ונג־איל. "זה עניין אבהי", חיווה דעתו. "אפשר לראות מהמכתבים שקים רוצה להיות חבר של טראמפ, אבל אבא שלו אמר לו לעולם לא לוותר על כלי הנשק (הגרעיניים). זה הביטחון היחיד שלו. טראמפ הוא כמו דמות אב חדשה בשבילו, זה לא מעבר קל".

"קים נפעם מדונלד טראמפ", סיכם ויד. "הוא רואה בו דמות ייחודית על במת ההיסטוריה העולמית, והוא רוצה לעשות איתו היסטוריה".