ארבעה חודשים לאחר שהורים לתלמידים מבתי הספר הייחודיים בתל אביב, בהם ביה"ס לאמנויות, ביה"ס הפתוח וביה"ס לטבע, עתרו לבית המשפט המחוזי בעיר נגד החלטת העירייה להפסיק את השתתפותה במימון הסעות לבתי הספר, הושג הסדר שקיבל תוקף של פסק דין, לפיו תעריפי ההסעות לא יעלו בשנת הלימודים הנוכחית.



ההורים עתרו לבית המשפט לאחר שחששו שלא יוכלו לעמוד בנטל הכלכלי שתגרום החלטת העירייה להפסקת מימון ההסעות. הם טענו כי התשלום עבור ההסעות יעלה מכ־4,550 שקל לתלמיד לשנה לכ־6,000 שקל בשנה לתלמידי כיתות ב'־ט' ואף יותר גבוה עבור תלמידי כיתות א'.



אתמול התקיים בביהמ"ש דיון בעתירה בראשותה של השופטת אביגייל כהן, כאשר ביה"ס לאמנויות יוצג ע"י עו"ד יונתן ברמן ממשרד הר-זהב, אדלשטיין ברמן וביה"ס לטבע יוצג ע"י עו"ד טל רוטמן ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ. במסגרת ההסדר שהתקבל, הוחלט כאמור כי תעריפי ההסעות לא יעלו בשנת הלימודים הנוכחית בהשוואה לשנת הלימודים הקודמת והעירייה אף תוזיל את תעריפי ההסעות לתושבי דרום העיר. כמו כן, העירייה תוכל להודיע על שינוי בעלויות ההסעות לגבי שנה הבאה עד לחודש פברואר וההורים יוכלו להגיש נגדה עתירה מנהלית.



כזכור, ההורים חששו כי הפסקת מימון ההסעות תגרום לכך שבתי הספר יהיו מיועדים לשכבות הסוציו-אקונומיות גבוהות. אסתי נדיב, תושבת כפר שלם, אם לילדה הלומדת בביה"ס לאמנויות אמרה ל"מעריב" עם הגשת העתירה כי "העלייה בתשלומי ההסעות תהפוך את בית הספר למה שאנשים חושבים שהוא - לעשירים בלבד, וזה לא נכון, 30% מהילדים שלומדים בו הם מדרום העיר".