רצח תאיר ראדה ז"ל: אתמול פורסם כי א"ק, הצעירה שנחשדה בעבר במעורבות ברצח תאיר ראדה ז"ל, הוזמנה למסור במהלך חודש ספטמבר עדות פתוחה במשטרה בעקבות עדות שמיעה שבה, לכאורה, היא התוודתה בפני חברתה על רצח הנערה בת ה-13 וחצי בבית הספר "נופי גולן" בקצרין ב-2006. עורך הדין דניאל חקלאי, המייצג את א"ק, התייחס בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM לחקירתה של מרשתו, והסביר מדוע היא אינה קשורה לרצח.



 


"לפני כשנה העיד מי שהיה בן זוגה של בחורה שהייתה מאושפזת יחד עם א"ק. אותה בחורה סיפרה לכאורה שהיא שמעה מא"ק שהיא קשורה לרצח. כמובן שאין לעדות הזו שום קבילות משפטית. נזכיר שאותה בחורה, שלכאורה שמעה את הדברים, התאבדה ולכן לא ניתן לחקור אותה".

שתיהן היו מאושפזות?
"שתיהן היו מאושפזות בבית חולים פסיכיאטרי וא"ק אמרה דברים מתוך אותו מצב פסיכוטי שהייתה מצויה בו. כלומר, מתוך מצב של חוסר הבחנה בין דמיון למציאות. מדובר בעדות מפי השמועה. לפני כחודש הוחלט לזמן את א"ק. היא נחקרה שלא תחת אזהרה והובהר לה שהיא לא חשודה בדבר. היא אמרה שכמו שהיא נתנה מיוזמתה את דגימות ה-DNA שלה, כך גם היא תמשיך לענות לכל שאלה שיש למשטרה לשאול כי היא חפה מכל פשע".

המשטרה בדקה התאמה בין אותן ראיות שמסרה לבין זירת הרצח?
"החל משנת 2012, כשלפתע הופיע א"ח, בן זוגה לשעבר של מרשתי, והעליל עליה את העלילה, מבקשת א"ק שוב ושוב לעשות כל בדיקה מדעית שנדרשת כדי לוודא שאין קשר בינה לבין הרצח. אני מחזיק בידי מכתב ממי שהייתה מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, בו נטען שבוצעו בדיקות התאמה ולא נמצאו קשר או התאמה בין הראיות בזירת הפשע לבין הלקוחה שלי".

תאיר ראדה. צילום: צילום מסך, הוט 8
תאיר ראדה. צילום: צילום מסך, הוט 8


חשוב לומר שא"ק התאשפזה בבית החולים הפסיכיאטרי אחרי שנפרדה מבן זוגה על רקע אלים.
"במהלך עשור הוא התעלל בה נפשית ופיזית ואף שבר לה את הלסת וכפה עליה יחסי מין. כאשר היא הודיעה לו שהיא רוצה לעזוב אותו - הוא איים עליה שיעליל עליה עלילת שווא. אכן כך הוא עשה".

מה לגבי הדברים שכותב עורך דינו של זדורוב, ירום הלוי, המכנה את הלקוחה שלך "רוצחת"? הוא טוען שעל דלת השירותים מופיע אחד הציורים של א"ק.
"זו טענה שקשה להתייחס אליה ברצינות. הציור המדובר הוא סמל 'פיס' המפורסם. זה סמל כל כך פופולרי ולא ייחודי. אכן יש התאמה של 85 אחוזים בין כתב היד של א"ק לסמל המדובר, אך זו טענה מאוד בעייתית. מדובר בטענה מופרחת, לא קיימת שום ראייה ממשית שקושרת בין א"ק לרצח. א"ק לא רצחה את תאיר ז"ל".

כזכור, בחודש שעבר הגיש עורך הדין ירום הלוי, סנגורו של רומן זדורוב, מי שהורשע ברצח ראדה ומרצה מאסר עולם בגינו, בקשה למשפט חוזר. זאת, לדבריו, בעקבות ראיות חדשות בתיק. בראיון לכאן ב' הדגיש עו"ד הלוי כי "יש ראיות חדשות למכביר, עם סימן קריאה. הן מחולקות לשניים. חצי מראות שרומן אינו יכול להיות הרוצח. אני מביא דברים שלא היו בבית המשפט. החצי השני זה א"ק - היא הרוצחת ויש לי הוכחות לכך. הבאתי בבקשה תקדים של בית המשפט העליון, על אדם שיושב מאסר עולם על רבע מהראיות שיש ממה שיש לי על א"ק".

עוד הוסיף עו"ד הלוי "הדריכו את רומן לדברים לא נכונים. אולי זה המזל של רומן, כי יש ראיה חדשה מדעית שכל אחד יבין. החוקרים הדריכו אותו לשחזור מוטעה ומופרך, והוא המסכן והלא כל כך חכם, לא ידע שזה יוביל אותו למאסר עולם.

לפני כשנה זימן המכון לרפואה משפטית ישיבה דחופה עם פרקליטות המדינה וסנגורו של זדורוב, שבה הודיע הלוי כי נמצאה בזירה שערה השייכת לא"ח, בן זוגה לשעבר של א"ק, או לאחת מבנות משפחתו. פרקליטיו של זדורוב הסבירו כי היא מתאימה לפרופיל המשפחתי של א"ח, שטען בעבר במשטרה כי א.ק התוודתה בפניו כי היא זו שרצחה את ראדה.