הקומדיה המוזיקלית "אפס ביחסי אנוש", שעלתה לא מכבר בבית ליסין, מבוססת על סרטה של טליה לביא שבמרכזו התרבות הצה"לית מנקודת מבט של שלוש חיילות. מדובר באחד הסרטים המצליחים ביותר של השנים האחרונות, והעיבוד הבימתי של בית ליסין כולל פזמונים מקוריים בהלחנת עילי בוטנר.



הקומדיה המוזיקלית שעיבד לבמה אורן יעקובי, בבימוי עידו רוזנברג, מתמקדת בשלוש חיילות המשרתות במשרד שלישות בבסיס צבאי נידח: דפי המפונקת, מש"קית נייר וגריסה, שתגייס את התותחים הכי כבדים כדי לעבור לשרת בקריה; זוהר, מש"קית דואר וקיבוצניקית חדת לשון, שנלחמת למצוא אהבה; ורמה הקצינה, המפקדת של השתיים, שיוצאת לקרב על קידומה בסולם הדרגות.





אווירת החאקי הצה"לית המעיקה פוקחת את עיני החיילות, שמבינות שהדרך היחידה שלהן לנצח את אחוות הלוחמים הגברית היא באמצעות יצירת קשר אישי אחת עם השנייה, גם אם הנשק היחידי שלהן הוא אקדח סיכות, ולא רובה כמו שיש לבנים.



המחזאי אורן יעקובי בחר לשים את הפמיניזם במרכז הבמה, באמצעות דיאלוגים שלא בוחלים בביקורת על ההתנהלות הגברית בצה"ל, באמצעות דמותן של החיילות הצעירות, המייחלות נואשות לשינוי בדפוסי ההתנהגות, ומשלמות על כך מחיר יקר. לא מדובר בשחזור של הסרט, אלא ביצירה תיאטרלית עצמאית ומקורית, שמביאה לבמה נושאים כמו חברות, בדידות ועוד. ואכן, אחד מהישגיו של המחזה הוא יכולתו לרגש ולאפשר הנאה מושלמת מקומדיה איכותית.





כדי להפיק קומדיה מוזיקלית, יש צורך בשחקנים המיומנים גם במשחק וגם בשירה. ואכן, לקומדיה הצה"לית גויסה נבחרת חלומות סופר מקצועית ומלוטשת, הכוללת צוות שחקנים מעולה: משי קלינשטיין, מגי אזרזר, דיאנה גולבי, רון שחר, אסף הרץ, מאי קשת, לורין מוסרי, קרן מרום ועוד.



הבמאי עידו רוזנברג הצליח להוציא מצוות השחקנים ביצועים יפים, תוך שמירה קפדנית על רף גבוה. התוצאה: מחזמר מלוטש, קולח ולא משעמם לרגע.