חשד לרצח כפול בנגב: שני צעירים נורו הערב (שני) למוות בנגב. השניים אותרו בתוך רכב סמוך לכיכר עומר בתל שבע כשהם מחוסרי הכרה עם פצעי ירי וללא סימני חיים. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם. הנרצחים הם ג'לאל אבו טהה בן ה-34 ובן דודו מוחמד אבו טהה בן ה-24, שאחיו פחרי נרצח בדיוק לפני שנתיים.



לאחר הגעת המשטרה למקום פרצו עימותים בזירה. מהמשטרה נמסר כי מהלך האירוע נתקלו השוטרים בהפרת הסדר תוך הפרעה ממשית בטיפול בזירת האירוע וחקירתה, אך ציינו כי קיימת שליטה באירוע. 

רצח בתל שבע


חובש רפואת חירום במד"א סאלם אעסם, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שני גברים ברכב עם פציעות ירי בגופם. הם היו מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולאחר בדיקה רפואית נקבע מותם".



האירועא הערב ממגיע על רקע המחאה במגזר נגד האלימות הגואה בחברה הערבית. כזכור, הנהגת הציבור הערבי פתחה אתמול בשביתת רעב בת שלושה ימים תחת הכותרת "רוצים לחיות בלי אלימות ופשיעה". ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי ערכה מסיבת עיתונאים במאהל המחאה שהוקם מול משרד ראש הממשלה והודיעה על הצעד החדש שיזמה במחאה על "אוזלת היד מצד המשטרה והממשלה בטיפול בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית". הפשיעה והאלימות במגזר הערבי גרמו לקיפוח חייהם של 1,397 בני אדם מתחילת שנת 2000 ושל 81 איש ואישה מתחילת השנה. בהודעת ועדת המעקב נאמר עוד כי "אוהל מחאה זה בא לזעוק את זעקתם של האזרחים הערבים בדרישה להכריז על מצב חירום ועל תוכנית ממשלתית מפורטת שתכלול החלטה ממשלתית למאבק באלימות ובפשיעה ולהקצות את המשאבים הדרושים לכך ולאסוף את הנשק ולמנוע את זרימתו ליישובים הערביים, עם לוח זמנים ברור ומזורז". 
 
ועדת המעקב קראה לכל אזרחי ישראל להצטרף למאבק זה כדי לחיות בחברה נורמלית, ללא אלימות ופשיעה. יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, אמר: "אנחנו כאן כדי להטיל את האחריות על הפשיעה המשתוללת ברחובותינו על ראש הממשלה והממשלה. הנשק מגיע מהצבא וחסינות הפושעים מגיעה מהמשטרה". 
יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הצטרף לשביתת הרעב והכריז: "אסור לחכות לקורבן הבא. אסור לשחק עם החיים של הילדים שלנו. אסור לקבל תירוצים כשמדובר בחיי אדם".