אירוע מרגש מאוד היה אתמול בדיור המוגן "עד 120" בראשון לציון, שבו  עשרות דיירים ועובדים נרתמו בהתלהבות למבצע לגיוס תרומות למימון טיפולים רפואיים מצילי חיים לאבינעם בוכריס (27), לוחם צה"ל שקיבל אות הצטיינות במבצע צוק איתן וכמה חודשים לאחר שחרורו מצה"ל, לפני כחמש שנים, לקה במחלת ניוון שרירים (ALS).
 
משרד הביטחון לא הכיר בבוכריס כנכה צה"ל, אבל חבריו התגייסו למענו. שניים מהם, אלחנן מזרחי ודניאל פרץ, שהכירו את בוכריס במהלך שירותם הצבאי, הפכו את הסיוע עבורו ועבור הסיכוי להישרדותו למרות המחלה הקשה, לדרך חיים. "היכרתי את בוכריס ביום שהתגייסנו לשריון. מה שאנחנו עושים הוא חלק מאחוות השריונאים", ציין מזרחי, "בוכריס בחור מדהים".
 
מזרחי ופרץ מתגוררים ביחד עם בוכריס בבית בכפר יונה ולפני כחצי שנה הצטרפה אליהם נוי זעפרני מהיישוב נוקדים. "התחושה מדהימה. אנחנו מאוד מחוברים אליו", היא ציינה, "פגשתי חבר שלו כשטיילתי בהודו וככה נוצר הקשר". 
 

בוכריס זקוק לסדרת טיפולים מצילי חיים יקרים בדרום קוריאה. חבריו יצאו במבצע לגיוס תרומות. עד כה נאספו כ־760 אלף שקל והיעד הוא להגיע למיליון שקל. "בוכריס היה בספטמבר בסדרת הטיפולים הראשונה בדרום קוריאה ובסוף השבוע הוא יוצא לסדרה השנייה. אנחנו זקוקים להשלמת הטיפול לסדרה השלישית שתהיה באפריל", סיפר מזרחי, שביחד עם פרץ ליווה אתמול את חברם הטוב באירוע ההתרמה ב"עד 120".
 
היוזמה למבצע ההתרמה היה של המנהלת חגית משעולי ומי שהובילה אותו הייתה מנהלת השירות לדייר, לאה אביסרור. "יצרתי קשר עם חבריו של בוכריס באמצעות חברה שמתגוררת בכפר יונה. הם נענו בשמחה ליוזמה", סיפרה אביסרור. "ההיענות בקרב הדיירים הייתה רבה. המפגש עם בוכריס והחברים שלו היתה מאוד מרגשת".
 
מזרחי סיפר שבוכריס קיבל עידוד וחיזוק לקראת מבצע ההתרמה ב"עד 120" בראשון לציון: "הגענו פאסיביים ולא ידענו למה לצפות. אבל אבינעם קיבל חיזוקים, חום מהלב ועידוד. אישה כבת 90 מאוד ריגשה אותנו כשעודדה אותו ואמרה לו 'אתה גיבור'" ואיחלה לו מכל הלב החלמה.
 
במהלך אירוע ההתרמה, בוכריס חייך כל העת והודה בעיניו בחמימות רבה לכל התורמים ואלו שהגיעו לחזק אותו. "זה היה אחד המפגשים המרגשים ביותר שלנו. כולם גילו מעורבות ואכפתיות", המחישה אביסרור את התחושות של הדיירים והצוות.
 
בסיום אירוע ההתרמה נאספו אתמול 9,164 שקלים, שמתווספים לפאזל של איסוף התרומות. "נמשיך לפעול בכל דרך לאיסוף תרומות", מדגיש מזרחי, שמוסיף: "בקרוב יהיה לנו גם אירוע 'אוכלים ותורמים' בירושלים. לא נרפה עד שנעמוד במשימה".
 
מזרחי סיפר עוד שבוכריס החל לצייר לאחרונה באמצעות הנעת עיניו בזכות אפליקציה חדשה שפותחה: "הציורים שהוא יצר מדהימים וכמה אומנים כבר הביעו בהם התעניינות", הוא מוסיף.