לרגל יום העלייה, שאושר בכנסת לפני שלוש שנים "ומטרתו לקבוע יום להכרה בחשיבותה של העלייה לארץ ישראל", "מעריב" מביא כמה סיפורים של עולים, "שעשו את זה" והצליחו להשתלב בקהילה הישראלית ולבנות את חייהם בארץ בהצלחה.
 
 כך, למשל, סיפורו של אילן, עולה חדש שהגיע מפריז לישראל לפני כשנה במסגרת מיזם של הקרן לידידות. בארץ עובד אילן בתור מדריך טיולים והוא מעביר סיורים מודרכים בשפה הצרפתית והעברית בירושלים. 
 
לפני כחודשיים הקים אילן, ביחד עם עוד כמה חברים שעלו מצרפת, מרכז מידע על עיר דוד, שמיועד לדוברי עברית וצרפתית. את ההכשרה שלו עבר אילן בארץ. לדבריו, הוא חב תודה גדולה לאלו שהעניקו לו בישראל את ההזדמנות לצמוח: "לולא עיר דוד, שפתחו עבורי את הדלת בסבר פנים יפות, אני לא חושב שהייתי מסוגל להשתלב בישראל כמדריך טיולים", מספר.
 

עולה נוסף, ליאמי לורנס, עלה לארץ מארה"ב דרך הסוכנות היהודית. לאחר קליטה מאוד לא פשוטה, לורנס, שהחליט כבר לשוב בחזרה לארה"ב, פתח דף אינטרנטי תחת השם Keep olim in Israel . עד מהרה הבין לורנס שלא מדובר בבדיחה אלא במיזם שעשוי להועיל לעולים רבים במצבו. ביחד עם חבר, עו"ד צביקה גרייבר, בעצמו בן לעולים, הקימו השניים אתר אינפורמטיבי שמסייע לרבים. 
 
ג'ייסון פרלמן, עולה נוסף שמסתכל בסיפוק על חייו בארץ, הגיע לפה מאנגליה במסגרת מיזם של "נפש בנפש". פרלמן, יועץ אסטרטגי, עבד בעבר בתור יועץ תקשורת לשעבר של הנשיא ושל ח"כ נפתלי בנט. 
 
הוא מספר: עבודתו במשרדי הממשלה, "העניקה לי את האהבה והתשוקה ואת היכולת לראות את כל גווני הקשת פה בישראל". הוא מתגורר במודיעין עם אשתו ושלושה ילדיהם. עוד עולה "שעשתה את זה" היא שרה טורטל סינגר, שעשתה עלייה מארה"ב. סינגר עובדת בתור עיתונאית וסופרת.