אלמונים ריססו במהלך הלילה (בין שני לשלישי) כתובות נאצה בטבריה נגד ראש העירייה רון קובי. הכתובות רוססו בסמוך לשכונת רבי עקיבא בעיר.  כאמור קובי ידוע בסגנון הפרובוקטיבי שלו ולא פעם נקלע לעימותים עם תושבי העיר הדתיים והחרדים. בשנה האחרונה הוא קיבל אבטחה משטרתית כמה פעמים, זאת בעקבות איומים מפורשים על חייו.
קובי עצמו טרם הגיש תלונה במשטרה בנושא, ואזרחים שעברו במקום הם אלו שיידעו את המשטרה על הכתובות הללו. חקירה רשמית תיפתח לאחר שתוגש תלונה בנושא וגורמים המעורים בפרטים ציינו כי אי אפשר להתעלם מכך שמאז כניסתו של קובי לתפקיד, נוצרה מעין מחיצה (לעתים אלימה) בינו לבין האוכלוסייה החרדית בעיר. הם ציינו מקרה בו הותקף לפני כשבוע וחצי ליד אחת הישיבות בעיר, וכי המקרה המדובר אינו הפעם הראשונה שהוא מותקף. עם זאת, הם הדגישו כי למרות שלא מן הנמנע שיש קשר בין הכתובת לבין יחסיו עם האוכלוסייה, אך ייתכן שגורם שלישי מנצל את הסיטואציה ופועל בשל סכסוך אישי עם אחד הגורמים המעורבים. 
 
רון קובי, ארכיון. צילום:יונתן זינדל, פלאש 90

 

במאי בשנה שעברה זיהה קובי, עם הדלקת מדורות ל"ג בעומר, כי מעל אחת מהן נתלתה בובה ומתחתיה כיתוב: "רון קובי ימות". מדובר באירוע חמור לטעמו של קובי, והוא מיהר להזעיק משטרה ולהגיש תלונה נגד חוגגי המדורה. צוותים ממשטרת טבריה שהגיעו למקום ביקשו לפרק את המדורה ובמקום התחוללה מהומה.
כשבוע לפני כן, צעיר בן 20 מצפת עוכב לחקירה לאחר שאיים לרצוח את ראש עיריית טבריה. האיום הופיע בתגובה לפוסט ברשת החברתית פייסבוק. עם קבלת האירוע משטרת ישראל פתחה בחקירה מאומצת שכללה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ותוך זמן קצר אותר החשוד בעיר מעלות. הוא נחקר באזהרה ובתום החקירה שוחרר בתנאים מגבילים.