איראן ממשיכה לצמצם את מחויבותיה על פי הסכם הגרעין. אחרי שאתמול הודיעה על השקת 30 צנטריפוגות, הבוקר (שלישי) מוסיף נשיא הרפובליקה האסלאמית צעד חדש שהוא למעשה הפרה בוטה של הסכם הגרעין. לדברי רוחאני, החל ממחר, טהרן תתחיל להזרים גז לצנטריפוגות בכור הגרעיני בפורדו. מדובר בהפרה של ההסכם משום שאיראן התחייבה שהכור בפורדו ישמש למטרות מחקר בלבד. 



רוחאני הוסיף כי כל הצעדים שמשטר האייתוללות נוקט בהם לצמצום ההתחייבויות על פי ההסכם הן הפיכות, וכי ארצו תעמוד בכל התחייבויותיה כשהמדינות האחרות החתומות על ההסכם יעשו אותו דבר. 



חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, השר יואב גלנט, הגיב להודעה של רוחאני וכתב בטוויטר: "די לנשף המסיכות - נשק גרעיני בידי איראן יהפוך את העולם למקום לא יציב, יגביר את התוקפנות האיראנית, ויציב את ישראל בסכנה קיומית. ארצות הברית חייבת להעצים את הסנקציות ומדינות אירופה חייבות להצטרף אליהן. אנחנו נמשיך להיערך כדי להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".




בתגובה להודעה מאתמול על הוספת צנטריפוגות מתקדמות על מנת לזרז את העשרת האורניום, הטיל ממשל ארצות הברית סנקציות חדשות על תשעה אנשים המקורבים למנהיג העליון עלי חמינאי, כולל ראש הסגל שלו, אחד מבניו וראש המערכת המשפטית במדינה. משרד האוצר האמריקאי אמר כי האנשים האלה עוזרים לחמינאי ליישם מדיניות שגורמת לחוסר יציבות.
בטהרן הגיבו לסנקציות החדשות ואמרו כי זוהי הוכחה לגשיה הביריונית של ארצות הברית בכל הקשור לנושאים בינלאומיים. "פעולות כאלה הן רק עדות לייאוש וחוסר היכולת של הממשל ליהנות מגישה דיפלומטית והגיונית", נמסר ממשרד החוץ בטהרן.