הפרשן הפוליטי של חדשות 12, התראיין היום (שלישי) לתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, לגבי חשיפתו בנוגע לסתירות בחקירת עד המדינה ודוברו של ראש הממשלה נתניהו לשעבר, ניר חפץ, ואמר כי "עדי מדינה לא יקבלו את פרס איכות השלטון. מדובר באופן עקרוני בעבריינים ואנשים בעייתיים שמשנים גרסאות. אדם שאומר איקס ואז אומר ווי. לכן אין טענה מיוחדת אם התגלו סתירות בעדויות. הכלל השני שברור לכולם הוא שחקירה הוא לא נופש. גם תחת שתי ההנחות הללו מה שקרה בחקירה של עד המדינה ניר חפץ הוא אירוע מטלטל. חפץ נעצר לתקופה הארוכה ביותר במדינת ישראל על עבירות צווארון לבן. 15 יום. החקירה נגדו כוללת את הפשפשים המוכרים שהכרנו. החוקר אמר לו שיש עליו המון עקיצות והרופא לא יטפל בו, שיפתח את מה שיש לך על נתניהו ואז יטפלו בך. במהלך האירוע הופעל עליו לחץ אדיר להחליף עורך דין. זו עבירה שאסור לעשות אותה".



נראה לי שהיועץ המשפטי לממשלה אישר את זה.
עמית סגל: "להיפך. הוא הכחיש ואמר שזה לא היה".



גם אצל אלוביץ', היועמ"ש הכחיש.
עמית סגל: "נכון. מה שעשו לניר חפץ זה הפעלת אמצעי חקירה חריג. הביאו אדם שלא קשור לפרשה כדי להביך את חפץ. האיש נשאל שאלות לא רלוונטיות וכאשר חפץ ידע שהאיש בעדות נאמר לו שתופל עליו פצצה שתחריב את חייו שתרוקן לו את הכסף".



איומים מהעולם האישי ולא רק מהעולם הפלילי.
עמית סגל: "נכון. לא אמרו לו שהוא ילך לכלא בעקבותיהם. ואז הוא חתם על הסכם עד המדינה ומתוך רצון להשביע את רצונה של החוקרים הוא מספק גרסאות שלא יכלו להתקיים. הוא מספק שלוש גרסאות שונות לשאלה מתי הייתה הפגישה, אם הייתה, בה אלוביץ', נתניהו וחפץ דנו בעסקת השוחד לכאורה. הוא מספק מועד שלא יכל להתקיים ואז זומן לעדות נוספת, ואז נעצרת החקירה וכשהיא מתחדשת הוא כבר נזכר בתאריך מדויק. כך גם לגבי שורה של מקרים שמאוד חשובים לחקירה. כשמוסיפים את הלחץ אל מול הזיגזוג הזה מתקבלת תמונה מאוד בעייתית בעיני".



שלחת שאילתא ליועץ המשפטי לממשלה ותהית בנוגע לפרט הזה והחשד להטרדת עד והיועץ המשפטי לממשלה עונה לך שהוא לא ידע מזה למרות שמדובר בדבר מהותי. עמדת לפרסם את דבריו ואז מה?
עמית סגל: "יותר מזה. פניתי לדוברות משרד המשפטים ונאמר לי שהם לא יוכלו להגיב הערב בגלל אותו כנס עם הנאומים נגד שר המשפטים. אמרתי להם שאני מתכוון לפרסם את הדברים בכל מקרה ושנשמח לקבל את התגובה שלהם. התגובה הגיעה בשבע וחצי וחמש דקות אחריו נעשה מהלך שאני לא יכול לדבר עליו כדי למנוע את הפרסום הזה. בכל מקרה לא הייתי מפרסם דבר שקשור לצנעת הפרט. יש דברים שיותר חשובים מפרסום. הלהיטות של המשטרה והפרקליטות לסכל פרסומים והשתיקה של רוב כלי התקשורת בנושא היא מעלה שאלות קשות".



אז הוא נחקר בעינויים. מאשימים אותי שהפרשה הזאת מעניין אותי בגלל נתניהו. תסביר לי אתה איפה כל אבירי זכויות האדם? למה הדבר הזה לא מפריע להם?


עמית סגל: "שמעתי בראיון בגלי צה"ל הבוקר שכתב משפטי מערוץ מתחרה הסביר שהוא מכיר את הסיפור הזה כבר חודשים אך לא פרסם אותו".



מה זה אומר?
עמית סגל: "אולי זה לא מעניין".



האם מערכת החוק צריכה לתת דיווחי אמת? האם כשאני שואל שאילתא את המשטרה אני מצפה לתשובת אמת?
עמית סגל: "אביחי מנדלבליט והפרקליטות הם לא אותו גורם. לפני תשעה חודשים אביחי מנדבליט מיהר להגיש את כתב החשדות לפני בחירות אפריל 2019. אז התפרסמה ידיעה מינורית על כך שהוא לא קורא את כל חומרי החקירה אלא שמגישים לו תקציר של כאלף עמודים. היום אנחנו יודעים בוודאות ששני דברים לא היו כלולים בתקציר. לא היו את הלחצים שהפעילו על שאול אלוביץ' באמצעות בנו ובוודאי שלא היה סיפור עם ניר חפץ. נשאלת השאלה אם לא היה מקום לקחת עוד כמה חודשים לקרוא את כל החומר ולא למהר להגיש את כתב החשדות. בנוסף, האם לא הסתירו מאביחי מנדבליט מידע? אני מחזיק מאביחי מנדבליט אדם ישר. הוא יודע כבר חודש על הסיפור שפרסמנו אתמול, הוא ידע אותו מאז השימוע. הוא לא עשה עם זה שום דבר? זה לא הפריע לו? איך זה מסתדר עם זה שהוא אומר לנו שהוא לא אישר זה? לא קרה כלום חודש".



הם חשבו שנתניהו יישבר הרבה קודם וינסה לצאת מזה בלי משפט ותהיה עסקה. כרגע זה הולך למשפט וכל הדברים האלה יתבררו. יש בית משפט בירושלים.


עמית סגל: "בעיני עובר קו ישיר בין תגובת השקר של המשטרה לאישור החופשה של ליאת בן ארי. מדובר כאן בעובדי מדינה שמרשים לעצמם לקחת חופשה. אותו דבר לגבי התגובה ל'גלובס'. יפטרו מישהו על תגובת שקר?".