יפה יששכר פנתה היום (שלישי) לפרקליטיה של בתה, נעמה, הכלואה ברוסיה, וביקשה למחוק העתירה לביטול צו ההסגרה של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, עליו חתם בשבוע שעבר שר המשפטים אמיר אוחנה. לאחר לבטים קשים מנשוא, החלטתי לחזור בי מההחלטה לערער על הכרעת שר המשפטים והחלטת בית המשפט העליון של מדינת ישראל הדמוקרטית והיהודית. נעמה לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו", ציינה. 



עוד הוסיפה: "אני מתפללת לכך שהחלטתי לא תגרום להרעה במצבה של נעמה בכלא הרוסי ונותנת אמון מלא בנשיא  ובראש הממשלה  שימשיכו לפעול  מול נשיא רוסיה על מנת להביא לשחרורה המיידי של נעמה".



השבוע הגישה גם משפחתו של בורקוב, העצור בישראל, עתירה לבג"ץ נגד הסגרתו המתוכננת לארה"ב. עוה"ד ואדים שוב ומיכאל עירוני, שמייצגים את בורקוב מטעם הסניגוריה הציבורית, אמרו שלשום כי "מדובר במקרה הראשון שבו מדינת ישראל  צריכה להכריע בין שתי בקשות הסגרה סותרות. שתי ערכאות לא קבעו לאיזה מדינה יש להסגיר את בורקוב וכי השיקול מצוי לפתחו של שר המשפטים. בורקוב, הינו אזרח רוסי ללא עבר פלילי, שמעולם לא ביקר בארה"ב ואין לו זיקה למדינה זו. לפיכך, אנו סבורים שיש להסגירו לרוסיה. יחד עם זאת, במידה ויוחלט להסגירו לארה"ב אנו מבקשים שכתנאי להסגרתו, ארה"ב תתחייב שבמידה ויורשע, ירצה את העונש ברוסיה, זאת כפי שישראל מבקשת עבור אזרחיה".