אופיר הרטוב, בן 28 בלבד, נשוי טרי מזה כשבועיים, התמוטט הבוקר (שלישי) בזמן אימון בחדר כושר לאחר שלקה דום לב פתאומי. הוא הובהל לחדר ההלם של בית החולים איכילוב תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך חרף המאמצים הרבים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. משפחתו הסכימה לתרום את איבריו להשתלה, מהם הונצלו בדחיפות הכליות בחלון זמן של שעתיים.

״מדובר בתהליך ייחודי ונדיר המאפשר הנצלת כליות לצורך תרומה לאחר דום לב בחלון זמן מצומצם ביותר של עד שעתיים בלבד. עם הגעתו לבית החולים, צוות המחלקה לרפואה דחופה פנה למשפחתו להסכמה והיא נעתרה למרות הצער העמוק וההלם מהפטירה הפתאומית של יקירם בטרם עת״ מסביר ד״ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה באיכילוב. מהמשפחה נמסר כי ״אופיר האהוב שלנו תמיד אהב לתת ולעזור לכל אחד, וכך היה גם במותו״.

מעמותת תורמים חיים נמסר כי "כואבים את כאבה של משפחת הרטוב, מהמעט שהספקנו לשמוע, נראה כי אופיר היה אדם שכולו נתינה וחסד. משפחת הרטוב ראויה לשבח ודווקא מהכאב והשבר הגדול הסכימו לתרום את כליותיו של אופיר ז"ל לאחרים. תרומות אלו יצילו חיים. תרומת כליה הינה מעשה אציל מאוד, ואנו נפגשים יום אחר יום עם מושתלים שבוודאי לא היו איתנו היום לו לא היו זוכים לתרומת כליה".