בשביל בני 35 עד 50, מנעד הגילים שאפיין את הקהל בהופעת האיחוד של מינימל קומפקט ב”רדינג 3” בנמל תל אביב, זה לא עניין שגרתי לצאת לבילוי ביום ראשון בערב. בכל זאת, צריך בייביסיטר, ומחר יש עבודה, אז למי יש כוח?



אולי זו הסיבה שההופעה שלהם שלשום התקשתה להתניע בהתחלה. סמי בירנבך, ברי סחרוף, רמי פורטיס, מלכה שפיגל ומקס פרנקן, מחוזקים בקלידן הצעיר יונתן דסקל, ובקולין ניומן, היו במיטבם ואף עלו על הבמה עם אחד הלהיטים הגדולים שלהם, Dedicated, שהכניס את הקהל תוך עשר שניות לתוך ההופעה, ולמרות זאת, ההתחלה הייתה קצת פושרת.





אבל העניינים התחממו עם It Takes a lifetime, Autumn Leaves Deadly Weapons, ו־Babylonian tower, והקהל כבר לגמרי שכח את הבייביסיטר, את העייפות והמטלות שמחכות מחר בבוקר בעבודה (כן, גם מי שהמטלה הראשונה שלה על הבוקר הייתה לכתוב סיקור של ההופעה). רק שאז, שעה ועשר דקות בלבד אחרי שהתחילה ההופעה, הם ירדו מהבמה לאכזבת הקהל, שהסתכל על השעון בפלאפון קצת מופתע מהמהירות שבה זה הסתיים.



לקול השריקות ומחיאות הכפיים הנמרצות הם חזרו לעוד שני הדרנים, שהיו שיא ההופעה, ובמהלכם פורטיס לקח את המושכות, פרנקן לקח את שפיגל לריקוד וסחרוף נתן את האות לתחילת הקרחנה. ההדרן הראשון התחיל עם Returning Wheel, והסתיים עם הגרסה המצוינת של מינימל



ל־Immigrant Song של לד זפלין. אחרי ששוב ירדו מהבמה, חזרו שפיגל על המיקרופון וסחרוף על הקלידים לביצוע קסום ומרגש כתמיד של When I go. הם ירדו סופית־סופית בתום כמעט שעתיים, אחרי ש־The Howling Hole הפך את ההופעה למסיבה.





מינימל קומפקט עשו לא מעט מופעי איחוד בשנים האחרונות, הקודם היה רק ב־2016. בניגוד ללהקות אחרות, אף איחוד שלהם הוא לא היסטורי או חד־פעמי, כמו שבדרך כלל אוהבים לשווק מופעים כאלה, אלא עוד הזדמנות בשבילם להופיע יחד - כמה חבר’ה, שניכר שהם נהנים לנגן ביחד, למרות הקריירות העצמאיות המרשימות שלהם והאגואים שבטח כרוכים בזה. ואין מה לומר - הקסם עדיין עובד.



למרות שבין חבריה נמצאים שניים מהכוכבים הכי גדולים של הרוק הישראלי בעשורים האחרונים, מינימל, שהצליחה מאוד באירופה בשנות ה־80, מעולם לא חלחלה למיינסטרים בארץ. אבל הקשר עם הקהל הנאמן שלה, שהופך כל הופעה שלה לסולד אאוט חצי שנה לפני שהיא מתקיימת, הפך את האיחודים האלה לאירועי קאלט, שכל חובב של הלהקה לא יכול להרשות לעצמו לפספס, גם אם ניתן להניח שיהיה איחוד נוסף עוד כמה שנים. אז אפשר כבר לסגור על 2023?