על רקע המשבר הפוליטי המתמשך והניסיונות הכושלים עד כה להקמת ממשלת אחדות, יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף היום (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הוא מעוניין לגרור את ישראל למערכת בחירות נוספת. "נתניהו לא מוכן לוותר על הבלוק. נתניהו לא מוכן לוותר על חסינות. נתניהו לא מוכן לדון על קווי יסוד של ממשלת אחדות", כתב גנץ בטוויטר, "נתניהו רוצה לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית. אעשה הכל כדי שזה לא יקרה. אעשה הכל כדי להרכיב ממשלה".

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס לפלונטר הפוליטי והדיווחים לפיהם הוא מתכוון להתפשר בסוגיות דת ומדינה בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד. "אני מחייך כשאני שומע את כל העיתונאים והפרשנים. ראיתי בליל של כל מיני ספקולציות, הזיות וגרסאות שלא יודע מאיפה אנשים ממציאים אותן. הדבר המנחה אותנו זה התחייבויותינו לציבור. היינו מאוד ברורים בניגוד לכל אלה שסתם מדברים. רק אנחנו אמרנו כי אין אופציה אחרת פרט לממשלת אחדות. כל ממשלה צרה שתקום תיכשל", אמר ליברמן.

עוד הוסיף כי "תפקידו של הנשיא להכריע בכל המחלוקות ולמנוע בחירות שלישיות. כל יום שאנחנו מתקרבים ל-20 בנובמבר, ההבנה שהבחירות מתקרבות תחלחל אצל גנץ ונתניהו".



כזכור, הלו”ז הפוליטי העמוס שתוכנן לאתמול עבר שינויים משמעותיים. כבר בשעות הבוקר נודע כי מפגש נוסף בין צוותי המו”מ הקואליציוני של הליכוד וכחול לבן לא יתקיים, אף על פי שהצוותים סיכמו עליו ואף הזכירו זאת בהודעה לתקשורת. גורמים בכחול לבן הסבירו כי “נכון להיום לא הבשילו התנאים לפגישה נוספת. אנחנו שוקלים לקבוע פגישה עם הצוות של הליכוד בהמשך השבוע”.
 
זאת ועוד: לפי הגורמים בכחול לבן, הם שואפים להתקדם השבוע בהסכמה על קווי יסוד עם המפלגות ישראל ביתנו והעבודה־גשר, ואף קבעו מועד לפגישה עם מפלגתו של עמיר פרץ. בישראל ביתנו חזרו ואמרו כי הם מוכנים לדבר רק על קואליציה רחבה שתכלול את כחול לבן ואת הליכוד. הישיבות של סיעות הליכוד וישראל ביתנו, שקודם הוגדרו כפתוחות לתקשורת, נשארו סגורות. גם נתניהו וגם ליברמן החליטו להימנע מהצהרות פומביות – דבר שככל הנראה מצביע על מהלכים פנימיים שמתרחשים מאחורי הקלעים, הרחק מאור הזרקורים. 
 

סימנים לפריצת דרך אפשרית בפלונטר הפוליטי הגיעו אתמול מישראל ביתנו. לאחר שהחלק הפתוח לתקשורת של ישיבת הסיעה השבועית בוטל, מסרו גורמים בסביבתו של יו”ר המפלגה ליברמן, ל”מעריב” כי “השינוי בתוכנית נובע מהחלטת ליברמן להגיע להכרעה”. עד סוף השבוע מתכוון יו”ר ישראל ביתנו לכנס ישיבות בהרכבים שונים ואמור להזמין לפגישות התייעצות את כל בכירי המפלגה בהווה ובעבר ואת ראשי הערים וסגני ראשי הערים מטעמה. לקראת תחילת שבוע הבא צפוי ליברמן להודיע על ההחלטה הפוליטית שתתקבל לאחר סבב המפגשים. 
 
לדברי הגורמים, שלוש אפשרויות מונחות כעת על שולחנו של יו”ר ישראל ביתנו: ממשלת ימין־דתיים, תמיכה בממשלת מיעוט בראשות כחול לבן או הליכה למערכת בחירות שלישית. ליברמן לא שינה את דעתו וממשיך לשאוף לממשלת אחדות רחבה וליברלית, אך המציאות מצטיירת כשונה לחלוטין מהשאיפות שלו. 
אמירות פוליטיות משמעותיות, כולן בהקשר של האחדות הלאומית והפוליטית, הושמעו במהלך ישיבת הזיכרון המיוחדת שקיימה בכנסת תנועת ש”ס לזכרו של מנהיגה הרוחני, הרב עובדיה יוסף ז”ל. בישיבה, לציון שש שנים לפטירתו של הרב, השתתפו בכירים כמעט מכל סיעות הבית. את הנאומים המרכזיים נשאו רה"מ בנימין נתניהו, בני גנץ, יו”ר הימין החדש ח”כ נפתלי בנט ויו”ר ש”ס, השר אריה דרעי. גנץ אמר לנוכחים: “אם יש דרך אחת שכולם יכולים לכבד את זכרו של הרב עובדיה, זו הדרך של האחדות”. נתניהו, שהגיע במהלך האירוע, דיבר גם הוא על אחדות: “הנה מה טוב ומה נעים, שבת אחים ואחיות גם יחד”, אמר והוסיף: “זו המשאלה של רבים בעם, ובזה אסיים את הפרק הפוליטי”.