ארגונים יהודים-אמריקנים פנו בימים האחרונים לנשיא טראמפ בבקשה להסיר את מגבלות השחרור שהוטלו על ג'ונתן פולארד על מנת לאפשר לו לטפל כראוי ברעייתו הסובלת מסרטן גרורתי מתקדם שהתפשט לעצמות.

כזכור, פולארד השתחרר מהכלא בשנת 2015, לאחר שריצה 30 שנות מאסר בגלל ריגול לטובת ישראל. תנאי השחרור שלו דורשים ממנו להיות מחובר ל-GPS שמכריח אותו לחלל שבת וחגים. בנוסף, הוא חייב להישאר בביתו שבניו יורק בין השעות 19:00 ל-7:00, ואסור לו לעזוב את מדינת ניו יורק.
במכתבים נפרדים ששגרו ה-OU, אגודת ישראל והקואליציה למען ערכים יהודיים, מצביעים הארגונים את המגבלות הקשות שהוטלו על פולארד עם שחרורו מהכלא לפני 4 שנים ואשר פוגעים ביכולתו להעניק לאשתו, אסתר פולארד, את הסיוע והטיפול לא היא זקוקה מאוד בימים קשים ומאתגרים אלה.
הרב דוד צביבל, סגן נשיא אגודת ישראל, ציין במכתבו כי "כארגון שפעל במשך שנים לקציבת עונשו של ג'ונתן פולארד, אנו פונים אליך כעת על בסיס הומניטארי בבקשה לקציבת עונשו ולהסרת מגבלות השחרור המוטלות עליו". הרב צביבל ציין במכתבו את הקושי הקיים במצב הנוכחי, כאשר כל ליווי של אסתר לביקור רופא או לטיפולי כימותרפיה מצריך קבלת אישורים מראש אשר אינם ניתנים באופן אוטומאטי ושהיעדרם מונע מפולארד את האפשרות ללוותה.

תוך שהוא מחזק את הטיעונים שהופיע במכתב ארגון אגודת ישראל, מרק ביין, נשיא ה-OU העלה במכתבו את תנאי העוצר של פולארד המונעים ממנו יציאה מהבית בשעות הערב והלילה, גם במידה וקיים צורך דחוף של אשתו.
"באופן יומיומי, ככל שאשתו זקוקה לתרופה, אוכל או כל דבר אחר בין השעות 7 בערב עד 7 בבוקר, תנאי העוצר המחמירים של מר פולארד מונעים ממנו להשיג את הדרוש לה. "אם חס וחלילה, היא זקוקה לטיפול רפואי במשך זמן זה, מר פולארד איננו יכול ללכת איתה לבית החולים".
"אנו פונים אליך בבקשה להתערב  ומבקשים כי תגלה כלפי מר פולארד ורעייתו את החמלה והרחמים שהם כה זקוקים להם כעת, על ידי כך שתעניק למר פולארד את חירותו המלאה.
"ג'ונתן פולארד היה אסיר למופת ועמד באופן מלא בתנאי השחרור שלו עד היום", אמר הרב פסח לרנר, נשיא ארגון "הקואליציה למען ערכים יהודיים", בהתחשב המצבו הרפואי ובצורך להגיע למקומות הטיפול, בתי מרקחת ואפילו צרכים בסיסיים, המגבלות הקיצוניות על תנועתו של מר פולארד איננו מהווה רק חלק מעונש המאסר חסר הפרופורציה שהוטל עליו, אלא גם גורם לו ולמשפחתו קושי מיותר בזמן הקשה ביותר. 
הרב לרנר, מי שבעצמו היווה פעיל בולט למען שחרורו של פולארד לאורך העשורים האחרונים, הסביר כי קריאתם של הארגונים מכוונת לכל הגורמים הרלוונטיים, כולל לכבוד הנשיא בעצמו, בבקשה למצוא את המנגנון המשפטי המתאים בכדי להעניק למר פולארד באופן מיידי את חירותו לאחר 30 שנה מאחורי הסורגים ועוד 4 שנים של שחרור בתנאים מגבילים קשים.
פנייתם של הארגונים באה לאחר פנייתו של פולארד עצמו להסיר מעליו את התנאים המגבילים. עם אבחונה של אסתר כחולה בסרטן אמר פולארד כי "זוהי סכנה גדולה לחייה של אשתי וזה קריטי עבודה לעבור טיפול כימותרפי אינטנסיבי ואגרסיבי מאוד ולאחריו ניתוח שחייב להתבצע בדחיפות. היא ככל הנראה תתקשה לתפקד עצמאית במשך זמן ממושך ואני חייב להיות מסוגל לטפל בה, אך כדי שאוכל לעשות זאת אני חייב להיות מסוגל לנוע ממקום למקום.