בשנה החולפת חלה עלייה של 70% בתקריות האנטישמיות בקמפוסים בארה"ב, כך עולה מדוח של AMCHA Initiative. למגמה, שבמסגרתה הפכה האקדמיה לסביבה שבה סטודנטים יהודים מרגישים מאוימים, אחראים בין היתר אדריכלי קמפיין השנאה של ה־BDS בקמפוסים: ארגון SJP (Students for Justice in Palestine), הפועל בכ־200 סניפים באוניברסיטאות אמריקאיות. 
 
בכנס השנאה השנתי של הארגון, שנערך השבוע באוניברסיטת מינסוטה שבמיניאפוליס, נשמרו בחשאיות רשימת הדוברים והנושאים המרכזיים, והפעילים נראו כשהם מגיעים ועוזבים את המקום בפנים מכוסים. לפי ארגון הסטודנטים הפרו־ישראלי SSI (Students Supporting Israel), חלונות חדרי הדיונים כוסו גם הם, מה שלטענתם מהווה הפרה של קוד ההתנהגות האוניברסיטאי. ל"מעריב" נודע כי בכינוס הוצג, כאישיות מעוררת השראה, המחבל המורשע אחמד סעדאת, המזכיר הכללי של ארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין" ומי שתכנן את רצח השר רחבעם זאבי ז"ל. 

"קורא לראשי האוניברסיטאות להוציא את ה-SJP מהקמפוסים". ארדן, צילום: אוהד צויגנברג
"קורא לראשי האוניברסיטאות להוציא את ה-SJP מהקמפוסים". ארדן, צילום: אוהד צויגנברג

 
בדוח "מאחורי המסכה" שפרסם המשרד לנושאים אסטרטגיים לפני כחודש, הובאו ציטוטים אנטישמיים של פעילי SJP, בהם "בואו נדחוף כמה יהודים לתאי הגזים" ו"כשנלחמים באויב כמו הציונים, אסור לוותר על אף אפיק התנגדות... כולל התנגדות אלימה". צחי גבריאלי, מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים, אומר: "מצד אחד אנחנו רואים ירידה קלה בהצלחות של ה־BDS להעביר החלטות חרם בקמפוסים, ומצד שני האקטיביזם של ה־BDS בקמפוסים גדל ואיתו כמות התקריות האנטישמיות נגד יהודים בשל תמיכה במדינת ישראל". 
 

"פעילות SJP היא אנטישמית ומחוללת אירועי שנאה וגזענות כנגד יהודים", אמר השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן. "פעילי הארגון מטילים אימה על סטודנטים יהודים, מפוצצים באלימות אירועים של דוברים פרו־ישראלים בקמפוסים ופוגעים בחופש הביטוי. באופן אבסורדי הארגון מצטייר כלוחם צדק. הדוח החדש שלנו מוכיח שה־BDS מחולל אנטישמיות וגורם לאווירה אלימה. אני קורא לראשי האוניברסיטאות בארה״ב להוציא את SJP מהקמפוסים כדי להגן על ביטחון הסטודנטים, ולמנוע את ההסתה האנטישמית".