המוזיקאי יובל מנדלסון נעצר אמש במהלך הופעתו במסגרת פסטיבל המוזיקה "אינדי שדרות" עם להקתו "המסע לפולין", ונאסרה כניסתו לעיר הדרומית לתקופה של 15 ימים. האירוע החל אמש כאשר שוטרים וצוותי שיטור עירוני הוזעקו למתחם בו הופיעה  הלהקה בעקבות קריאות רבות שהתקבלו מאזרחים אודות הקמת רעש והפרעה לציבור במהלך הופעה שהתקיימה ללא אישור בשטח ציבורי.



מהמשטרה נמסר כי בניגוד לנטען על ידי מנדלסון וחברי הלהקה, עם הגעת השוטרים למקום, התבקשו מארגני ההופעה להפסיק את מקור הרעש, אך נתקלו בהתנגדות אקטיבית של חברי הלהקה תוך שהם יוצרים פרובוקציות, מלהיטים את הקהל ומסרבים להזדהות על פי חוק. "לאחר שהתנגדו אף להלוות לשוטרים שניסו לבצע את תפקידם, נאלצו השוטרים לעצור אותם ולהביאם אל תחנת המשטרה שם נחקרו ובסיום שוחררו בתנאים מגבילים", ציינו במשטרה.


בראיון ל"קלמן-ליברמן" בכאן ב' טען מנדלסון לשימוש בלתי סביר בכוח מצד המשטרה. מנדלסון טען כי סיבת המעצר לא נחשפה בפניו, אך העריך כי מדובר בתלונה מצד אחד התושבים על רעש.



"אתמול הופעתי עם להקתי בשדרות. שלושה-ארבעה שירים מתחילת ההופעה עלו לבמה ארבעה-חמישה שוטרים שהורידו אותנו תוך שימוש בכוח. אני יכול רק להעריך שזה משהו שקשור לרעש. ההופעה הייתה חלק מפסטיבל, הופיעו להקות לפנינו, זה לא שעשיתי רעש על דעת עצמי. פתאום עלו השוטרים והורידו אותנו בכוח. הם פשוט שלפו אקדח טייזר וירו במתופף שלי. הוא לא הרביץ להם, הוא ניגן על תופים. תלשו אותנו מהבמה. לא קיבלנו תשובה למה הם התנהגו ככה. הם היו מאוד אגרסיביים ופשוט גררו אותנו לניידת, אחר כך גררו אותי לחדר ואזקו אותי בידיי וברגליי כאילו אני מרדכי ואנונו וישבתי שם במשך שלוש שעות", תיאר מנדלסון את התרחשות האירועים. במשטרה ציינו כי למרות טענותיו של מנדלסון בנוגע לשימוש בטייזר, נעשה שימוש בשוקר שהופעל לאחר ההתנגדות למעצר.
"אמרו לי שאני חשוד בשני סעיפים - הראשון: סירוב להזדהות. לא הייתה עליי תעודת זהות במהלך ההופעה, אבל במהלך ההופעה אמרתי "אנחנו יובל מנדלסון והמסע לפולין". הסעיף השני היה סירוב לעיכוב חקירה. הפעילו עליי כוח בלתי מידתי ובלתי סביר. כשישבתי בכלאי המעריצים שהיו בהופעה באו מחוץ לחלון בחדר בו הייתי סגור ואמרו לי מילים שרוממו את רוחי. קצת אחרי ארבע בבוקר שוחררתי לאחר שנחקרתי. הורחקתי מהעיר שדרות ל-15 ימים", המשיך מנדלסון.

"אני ממש נסער בעקבות האירוע הזה - אני יושב שם בלי טלפון, לא יכול לענות לאשתי שנמצאת עם ילד בן חצי שנה בבית. איך אני מאמן מופיע הופך לחשוד אזוק? איך זה קורה?", סיים מנדלסון את דבריו.