מזה חודשיים תלמידת כיתה ז' מבת ים עם לקות שמיעה לומדת בכיתה שאינה מונגשת לה בגלל אי עמידה בזמנים של העירייה להנגשת כיתתה. התלמידה עלתה השנה לחטיבת ביניים והחלה ללמוד בבי"ס חדש. כבר בשנה שעברה שלחו הוריה לעירייה את כלל הטפסים והאישורים הנדרשים על מנת להראות זכאותה לכיתה נגישה, אך בפועל, בעירייה אמרו שיטפלו בכך ולא עשו זאת, בטענה כי לא הועבר אליהם מלוא התקציב ממשרד החינוך.



"קשה לה מאוד להתרכז בכיתה, זה מקשה עליה בלימודים", מספר אביה ל"מעריב" ומוסיף כי בשל הפערים שנוצרו בשל כך עם חבריה לכיתה, הם מממנים שיעורים פרטיים. "בסוכות אמרו שהכיתה תהיה מוכנה אחרי החגים אבל מלבד התקנת תקרה אקוסטית היא לא מוכנה, אנחנו אובדי עצות. לא השאירו לנו הרבה ברירות, כל מה שצריך לעשות עשינו וכרגע אנחנו בחודש נובמבר ואין לה כיתה".



בשבוע שעבר התלמידה והוריה הגישו כתב תביעה לעירייה בו הם דורשים פיצוי בסך 50 אלף שקלים בשל אי מילוי חובתה הקבועה בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בהנגשת כיתתה. עו"ד מימון פאר, המייצג את התלמידה, מסביר כי החוק מטיל חובה ברורה על הרשות המקומית לבצע את עבודות ההנגשה במוסד החינוך ולעמוד בלוח הזמנים. "רשויות רבות ועובדיהן העוסקים בהנגשה אינם מכירים את החוק והפסיקה בתחום הנגישות וטועות לחשוב שהחובה שלהן לביצוע התאמות תלויה בתקציב שיעביר להן משרד החינוך, אלא שבפועל אין קשר בין הדברים והחובה מוטלת על העירייה בין אם ניתן תקציב חלקי או לא ניתן תקציב בכלל".



עו"ד מימון פאר. צילום: דורון גולן
עו"ד מימון פאר. צילום: דורון גולן



מעיריית בת-ים נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל במחלקה המשפטית. לכשנקבל אותו, נגיב בבית המשפט".