הרשת קוטלת את אורלי וגיא: אמש שודר ב"רשת 13" הסרט של זוג העיתונאים, אודות השף המצליח רפי כהן, הבעלים לשעבר של מסעדת "רפאל" המפורסמת שירד מנכסיו, התרסק כלכלית ונאלץ לחיות בתוך הרכב שלו.



אחרי שידור התוכניות, חבריו של כהן, אנשי טלוויזיה וגולשי האינטרנט כתבו ביקורות נזעמות על ה"תחקיר", שלטענתם בייש אדם שנמצא בצרה ולא היה מעוניין להיחשף כך על המסך.


השף והקולגה, ישראל אהרוני, פרסם עם תום שידור סרטם של אורלי וילנאי וגיא מרוז, תגובה זועמת בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "אורלי וגיא תתביישו, תתביישו, תתביישו". 



מגישת החדשות דוריה למפל כתבה גם היא ציוץ המבקר את הסרט: "מתנצלת מראש על אווירת המנוח ואני. צפיתי עכשיו בכתבה על רפי כהן, איש שאני אוהבת, שפעל מתוך טירוף דעת ומצוקה נפשית אדירה - אבל ככל שאני יודעת - אף פעם לא ניצל את עליבותו של אדם שלא יכול להגן על עצמו".

"חוששת שלא הבנתי את התחקיר של אורלי וגיא. מה בדיוק הם רצו להוכיח כשהם עושים סרט על רפי כהן מבלי לפגוש את רפי כהן? הכוונות הטובות שאני מפרגנת להם מוליכות את כהן ישר אל גיהנום של ביזוי כבודו", צייצה העיתונאים נרי ליבנה.





גם גולשי האינטרנט קטלו את השידור. "אני רואה שצמד ה'עיתונאים' חזרו עם 'תחקיר' 'חשוב' על נושא 'חדשותי' (אורלי וגיא; חיטוט של פפראצי למתקדמים; לא חשוב; לאן נעלם השף רפי כהן)", כתב אחד הגולשים.


"אני אוהב את אורלי וגיא", כתב גולש נוסף. "יש להם בדרך כלל תוכניות טלוויזיה ותחקירים מעניינים כמו שהיה הערב על השף רפי כהן. אממה? כצלם פפראצי לשעבר שהציק בין שאר הסלבס גם לאורלי וגיא בעצמם ואפילו גנז כמה תמונות מביכות שלהם, התמונות המביכות והמשפילות שהם צילמו בכתבה שלהם את השף שהפך ממש להומלס שחי באוטו שלו, לא פחות גרועות ממה שאני עשיתי בזמנו כצלם פפראצי. נכון, המטרה טובה. דרך התמונות האלה בעצם רוצים לעזור לרפי כהן ולהקים אותו שוב על הרגליים, אבל אלה תמונות פפראצי לכל דבר במסווה של תחקיר עיתונאי ואני בטוח שאם רפי היה יכול לשלם על עורך דין הוא היה תובע אותם ואפילו זוכה. לא הכל מותר וראוי בשם הסיפור העיתונאי וצריך לזכור שמאחורי הכתבה עומד אדם שכרגע גם ככה מצבו הנפשי מעורער והתמונות המשפילות והמביכות האלה לא יעזרו לו ואולי אפילו ההפך. סתם חומר למחשבה".