שני חשודים תושבי תל שבע נעצרו היום (רביעי), בגין כתיבת פוסט מאיים כלפי משפחה בפזורה הבדואית על רקע הרצח הכפול שאירע שלשום בעיר. בהקשר לרצח נעצר בנוסף גבר בן 39 החשוד שאיים על שוטר. "משטרת ישראל משקיעה מאמצים רבים במאבק בפשיעה תוך שימוש במיטב המשאבים העומדים לרשותה לרבות קשב למרחב הרשתי וניטור עבירות המופצות בו", אומרים במשטרה בעקבות מעצרם של השניים. 



כאמור, בשני האחרון נתגלו בתוך רכב פרטי גופותיהם של ג'לאל אבו טהה בן - 34 ובן דודו מוחמד אבו טהה בן - 24, שאחיו פחרי נרצח בדיוק לפני כשנתיים, שנרצחו ביריות, לכאורה, זמן קצר לפני מציאת הגופות. השניים אותרו בתוך רכב סמוך לכיכר עומר שבתל שבע כשהם מחוסרי הכרה עם פצעי ירי וללא סימני חיים. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותם.



ג'לאל הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים, ומוחמד הותיר אחריו אישה ושני ילדים, שלאחד מהם קרא על שם אחיו, פחרי, שנרצח גם הוא מירי לפני כשנה. קרוב משפחתם אמר: "לצערי, איבדנו שני בחורים נהדרים שלא עשו דבר. כל הזמן שמענו עליהם דברים טובים. הם נפלו קורבן לתופעת הרציחות והירי שאנחנו לא יודעים מתי יפסק".



לאחר שהמשטרה הגיעה למקום, פרצו עימותים בזירת האירוע השוטרים נתקלו בהפרות סדר תוך הפרעה ממשית בטיפול זירת האירוע וחקירתה. נראה שהאלימות במגזר הערבי רק הולכת וגוברת וכי שנת - 2019 מסתמנת כשנה הקטלנית ביותר עד כה. במגזר מפנים אצבע מאשימה כלפי הממשלה והמשטרה: "בהיעדר אכיפה אנשים ייקחו את החוק ליידים והאנרכיה תימשך".



השנה נרצחו - 71 גברים ו -11 נשים. יש הטוענים כי סיבה נוספת להתגברות האלימות במגזר היא שכאשר טיפלו בפשע בנתניה ופ"ת המשפחות עברו לערים הערביות. שר הפנים גלעד ארדן (ליכוד) בהתייחסותו לנושא אומר כי יש לפעול להחזרת התקציבים שקוצצו מהמשטרה, ויש להעביר מיידית שוטרים מתחנות שקטות לשרת ביישובים הערביים, וגם לקדם את החמרת הענישה: "כל שקל שהמשרד שלי קיבל כתוספת תקציבית עבר להקמת תחנות משטרה ולייצור נוכחות מרתיעה ואכיפתית", אמר ארדן והוסיף, "עם זאת, חלק מהבעיה הוא שהמנהיגות הערבית מחלקת הוראות למשטרה. כשהיא נכנסת לכפר נאמר לה באיזה תחומים לאכוף ובאיזה לא. זה לא עובד ככה".