העצורה והעצור הירדנים, היבה אל־לבדי ועבד א־רחמן מרעי, אשר הוחלט על העברתם חזרה לירדן, נמסרו הבוקר (רביעי) על ידי לוחמי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר לידי צה״ל במעבר אלנבי ועברו לאחר מכן את הגבול בחזרה לירדן



שר החוץ הירדני, איימן אל־ספדי, הודיע שלשום בחשבון הטוויטר שלו כי העצירים הירדנים, יוחזרו מישראל עד סוף השבוע. אל־ספדי כתב בציוץ כי “הממשלה פעלה על מנת להשיב אותם מאז היום הראשון למעצרם, בהתאם להוראותיו של המלך עבדאללה לנקוט בכל האמצעים ההכרחיים להחזירם בכל מחיר”. 
הודעתו מגיעה כשישה ימים לאחר שירדן הודיעה על החזרת שגרירה בירושלים להתייעצויות אחרי מעצרם של שני האזרחים הירדנים. “אנו רואים בישראל אחראית לחייהם של השניים, שמצבם הרפואי התדרדר בחודשים האחרונים”, אמר אל־ספדי בשבוע שעבר.
 

היחסים בין ישראל לירדן נעשו מתוחים יותר בתקופה האחרונה, לאחר שהממלכה ההאשמית החליטה בשנה שעברה לנצל את זכותה על פי הסכם השלום בין המדינות, ולהחזיר לידיה את נהריים שבבקעת הירדן ומובלעת צופר שבערבה, שהוחכרו לישראל ב־25 השנים האחרונות. בעקבות ההחלטה, חקלאים ישראלים ייאלצו לעזוב את האדמות אותן עיבדו במשך שנים רבות.
 
בנוסף, דווח באמצעי תקשורת זרים בשבוע שעבר כי אזרח ישראלי, עולה חדש מחבר העמים, נעצר על ידי כוחות צבאיים ירדניים לאחר שרחץ בנהר הירדן, וככל הנראה ניסה להימלט מהרשויות בארץ. ממשלת ירדן הכחישה קשר בין המקרה הזה לשני העצורים בישראל.

בתגובה לשאילתה שהגישה ח"כ תמר זנדברג בנוגע לפרשה, השיב סגן שר הביטחון, אבי דיכטר: "היבה בת ה-32 נעצרה על קשרים עם החיזבאללה. לא נעמ"ת, לא ויצ"ו, לא ארגון הומינטרי אחר. חיזבאללה. עבד אל רחמן בן 28 נעצר בתחילת ספטמבר השנה על קשרים עם החמאס. ארגון טרור. כפי שפורסם, הדרג המדינה החליט על שחרור השניים והעברת בחזרה לירדן. למען הסר ספק מעצרם לחקירה והמשך החזקתם במעצר מנהלי נעשה מתוך אינטרס מובהק של שמירה על בטחון המדינה. מעצרה של היבה סיכל פעילות טרור של חיזבאללה בישראל. מעצרו של האזרח הירדני סיכל פעילות טרור של החמאס בישראל!".

לשאלתה של זנדברג מדוע שוחררו אם הם חשודים בעבירות ביטחון, ענה דיכטר: "השניים שוחררו ממעצר מנהלי מוקדם מהצפוי. בסופו של דבר המעצר שלהם והחקירה שלהם...שניהם עברו חקירה. כשהיא לא מובילה לאפשרות העמדה לדין מסיבות מבצעיות מביאים את כל חומר המודיעין בפני שופט, והוא מאשר או לא. משאישר השופט את המעצר המנהלי הם נשלחו כל אחד לחצי שנת מעצר. אני לא יודע מה היה קורה בחלוף חצי שנה. אם היו מחליטים שהם עדיין מהווים סיכון בטחוני, לגטימי לגמרי להאריך מעצרם. העובדה שהם שוחררו היום נובעת ממכלול של דברים - שיקולים מדיניים. הדרג המדיני שוקל לא רק את סוגיית השגריר. יש הרבה דברים מעבר לזה. כשהדרג המדיני החליט לסיים את המעצר שלהם בהעברתם לשלטונות ירדן (גם ירדן שותפה להכרזה של 19 מדינות ערביות על החזבאללה כארגון טרור). לכן ירדן כמובן יכולה מקבלת את העצורים האלה אליה בחזרה. אין לי מושג מה יעשו אתם. כמו שמעבירים, להבדיל, חולה לטיפול רפואי במדינה אחרת. יחליטו לאשפז או לשחרר הביתה".