יצאנו לחפש חידושים בתחום עיצוב חדרי השינה בשיתוף עם רשת קלוס הנחשבת לפורצת דרך בתחום וחזרנו עם שקית מלאה, בואו נתחיל.

יש כמה פרדיגמות שהושרשו בנו עמוק כל כך עד שקשה לוותר עליהם. התפיסה שלנו לגבי ארונות היא אחת מהן. אנחנו הרי זוכרים את הארון הישן בחדר השינה של ההורים שלנו. זה שנעשה על ידי נגר והורכב בעיקר מדלתות פתיחה רגילות, בצבע ניטרלי ובגימורים בסיסיים. לא פלא שכשרובנו ניגשים לבחור ארון, ברירת המחדל היא בדיוק אותו הדבר. אז כדי שתבינו כמה התקדמנו בעשורים האחרונים, צריך להבין מה לא היה להורים שלנו בחדר השינה.

אז מה לא היה להורים שלנו?

בחירה!
להורים שלנו הייתה בחירה מצומצמת מאוד, בין נגר אחד למשנהו, כולם הרכיבו את המנגנונים והעץ שאיתם הם רגילים לעבוד ובזה נגמר הסיפור. כמה פשוט, ככה טוב. אבל אנחנו לא ההורים שלנו. חברות הארונות התחזקו מאוד בשנים האחרונות ואיתן גם המגוון, הסגנונות והאפשרויות. כשתגיעו לבחירת הארון תגלו שעומדות בפניכם למעשה מאות אפשרויות, בין טקסטורות עץ לצבעי זכוכית, בין פרופילים שונים, הדפסות, תכנון פנימי, אבזורים ומתקני הגשה חדישים ועוד. מאולם התצוגה של קלוס יצאנו עם מתקני נעליים מסתובבים המגישים את הנעליים בצורה יוצאת דופן, ועד למתקני סרווטו המגישים בגדים הנמצאים בקומות העליונות של הארון, מגוון האפשרויות הוא עצום. 

דירה לדוגמא, טירת הכרמל - קלוס ארונות הזזה. צילום: יח
דירה לדוגמא, טירת הכרמל - קלוס ארונות הזזה. צילום: יח

הזזה

מנגנונים לארון הזזה התפתחו מאוד רק בשנים האחרונות, אם יש להורים שלכם ארון הזזה רוב הסיכויים הם שהדלתות שלו כבר לא ממש זזות. למה זה אחרת היום? התשובה כמו בכל דבר, טכנולוגיה. הטכנולוגיה שהביאה לנו את הטלפונים החכמים ואת הקורקינטים החשמליים הביאה איתה גם מנגנוני הזזה חזקים במיוחד, כאלה שאינם שוקעים, אינם נתקעים, אינם דורשים תחזוקה ומאפשרים תנועה זורמת ונעימה של הדלתות לאורך זמן, מה שאומר שאנחנו נהנים ממגוון גדול של ארונות הזזה יציבים, חזקים ואמינים לאורך שנים.

שימו לב, שבחירת ארון לא שונה באופן מהותי מבחירת רכב. היופי, האלגנטיות והמראה חשובים מאוד אך ה DEAL BRAKER הוא ללא ספק המנוע. מנגנון הזזה איכותי ייתן לכם חווית שימוש מעולה לאורך זמן, פתיחה קלה, טריקה שקטה ויציבות מכאנית. בעוד שפשרה בתחום הזה עלולה להחליף את המראה היפה של הארון בעגמת נפש. את טיב המנגנון אפשר להרגיש, לחוש, לבקש לראות ולהתעניין ובעיקר לשאול אודות זמן האחריות שמהווה ערובה למנגנון טוב, באולם התצוגה של קלוס גילינו מנגנוני הזזה מרשימים מאוד בפיתוח גרמני עם 10 שנות אחריות.

הדפסה

מי היה מעלה על דעתו להדפיס משהו על הארון לפני 20 שנה? מעבר לכך שהתקופה הייתה שמרנית בהרבה, היה מדובר על מבצע עם עלויות לא נורמאליות. הדפסה על כל דלתות הארון הייתה עד לפני עשור בגדר פנטזיה לעשירים. לשמחתנו הרבה, עלויות הדפוס גם הן ירדו באופן משמעותי בשנים האחרונות, כך מופיעים להם ארונות מגוונים מעוטרים בתמונות מדהימות, טקסטורות ודוגמאות יפהפיות מודפסות על זכוכית או על עץ ומהוות תמונה ענקית בחדר השינה.
קלוס ארונות הזזה. צילום: יח
קלוס ארונות הזזה. צילום: יח

טלוויזיה

עד לפני 30 שנה טלוויזיה הייתה עניין של מותרות. אחת בבית הספיקה, והיא בדרך כלל ניצבה במרכזו של הבית בלב הסלון. עם השנים התחלנו להרשות לעצמנו גם טלוויזיות בחדרי השינה ואפילו בחדרי הילדים. צעד גדול, חשוב ומתבקש היה להכניס את המסכים לתוך ארונות ההזזה, וכך קרה שאת 'זרועות הטלוויזיה' החליפו ארונות הזזה חכמים, משולבים עם טלוויזיה מובנית בתוך אחת הדלתות, המאפשרים חוויית צפייה יחד עם ניצול פרקטי של חלל החדר. הדבר התאפשר בין היתר בזכות הננו טכנולוגיה והמגמה להפוך את הטלוויזיות לדקות ככל האפשר. טלוויזיה הממוקמת בתוך דלת הארון, עובייה כמעט כשל הדלת עצמה, כך שכאשר היא שקועה בדלת, ניצול החלל הוא מושלם.

שקיפות

ארונות שקופים תמיד היו באוויר. הם החזון של מעצבים רבים. אמנם לא כל אחד מסוגל לתחזק ארון עם דלתות זכוכית שקופות ויש צורך בסדר וארגון עקביים. אבל הרעיון בהחלט משך אליו את תשומת הלב. בשנים האחרונות הדבר התאפשר סוף סוף, הודות לחיזוקי אלומיניום יציבים התומכים בזכוכית מכל צדדיה ומנגנון הזזה יצירתי שמאפשר זאת. כיום אפשר למצוא ארון הזזה שקוף באולמות התצוגה של רשת קלוס ברחבי הארץ.
קלוס ארונות הזזה. צילום: יח
קלוס ארונות הזזה. צילום: יח

חדשנות

אם פעם דיברו רק על ארונות פתיחה והזזה הרי שהיום העולם מנסה להמציא את עצמו מחדש, רק לאחרונה השיקו ברשת קלוס את ארון ה SPREAD החדש, שמשלב בתוכו ארון פתיחה והזזה יחד, הוא עובד על דלתות בסגנון 'גרמושקה' כמו של פעם, אלא שהוא עושה זאת באמצעות מנגנון הזזה חדשני ומתוחכם. התוצאה היא ארון הנפתח לפתיחה מלאה, ממש כאילו לא היו לו דלתות כלל, וכל מה שזה נדרש הוא נגיעה קלה בדלתות. תוכלו לראות את סרטון ההמחשה בקישור כאן: https://www.youtube.com/watch?v=pVJ-OEFlPyc

כל זה בוודאי אינו הסוף, אפילו לא ההתחלה, ענף תעשיית הרהיטים בעולם לא שוקט על השמרים וניתן לראות כבר היום ניצנים של פיתוחים חדשים שישנו בעתיד את הצורה שבה אנחנו מאחסנים דברים ואת נראות חדרי השינה שלנו בכלל. ממש כמו בענף הבגדים העונתי, גם בקלוס ימשיכו לאבזר את אולמות התצוגה בקולקציה האחרונה ולוודא שהארון שלנו לא יישאר מאחור.

לאתר הרשמי של חברת קלוס ארונות הזזה