ועדת השחרורים שליד בתי הסוהר החליטה היום (רביעי) לקצר את עונשו של עופר מקסימוב, שהורשע בפרשת מעילת הענק בבנק למסחר יחד עם אחותו אתי אלון, והורתה על שחרורו ממאסר. עם זאת, שחרורו עוכב כדי לאפשר לפרקליטות לערער על ההחלטה בתוך שבעה ימים. במידה ויחליטו שלא - יהיה עליהם לעדכן את הוועדה, ומקסימוב ישוחרר בו ביום.

מקסימוב בן ה-54, יוזם מעילת הענק בבנק למסחר, החל לרצות את עונשו במרץ 2003, ועד כה ריצה 16 ושנים ושמונה חודשים מתוך 18 השנים שנגזרו עליו. אחותו, אתי אלון, שוחררה כבר ב-2016. לאורך השנים הוא ערער כמה פעמים לוועדת השחרורים, כשהבקשה הקודמת הוגשה לפני כ-11 חודשים, בסוף דצמבר 2018. 

בתגובת הפרקליטות להחלטה אז נטען כי "מקסימוב היה הציר המרכזי בפרשת הבנק למסחר, העבירות בוצעו בהוראתו ולמענו, והוא היה בעל האינטרס היחיד בביצוען. התנהגותו לאורך כל הפרשה התאפיינה בערמה, ניצול הקרובים לו ביותר, גזל ורדיפת בצע. סכומי הגניבה האסטרונומיים בפרשה הוצאו למטרות בלתי חוקיות של מימון הימוריו וכיסוי חובותיו בשוק האפור".

נשיא בית המשפט המחוזי-מרכז אברהם טל קיבל אז את עמדת הפרקליטות וקבע כי הנאשם לא הוכיח שהוא ראוי לשחרור מוקדם שכן הוא נושא מסוכנות גבוהה, לצד העובדה ששחרורו יפגע באמון הציבור במערכת המשפט, בהרתעה ובאכיפת החוק. בית המשפט יחס משקל לתוצאות החריגות של מעשיו, אשר גרמו נזק אדיר למוניטין של מערכת הבנקאות הישראלית ברחבי העולם, גרמו לקריסת בנק בישראל ואף חלק ניכר מכספי המעילה מימנו גורמים עבריינים וארגוני פשיעה.


מקסימוב, ארכיון. צילום: רענן כהן
 
כזכור, בעקבות פעולות המרמה קרס בשנת 2002 הבנק למסחר. אתי אלון הורשעה בשורה של עבירות חמורות ונידונה ל-17 שנות מאסר ואילו אחיה, ה"מוח" מאחורי הפרשה הורשע ונידון ל-18 וחצי שנות מאסר בפועל, וזאת אחרי שנוספו לו 17 חודשים כנגד קנס בסך שלושה מיליון שקלים אותו לא שילם.
 
כאמור, אלון שוחררה במהלך שנת 2016, לאחר ריצוי של 14 שנים מעונשה, אולם למרות זאת, החליטה ועדת השחרורים כאמור, לדחות את בקשותיו של מקסימוב לשחרור המוקדם ולניכוי שליש מעונשו.