עמית סגל (חדשות 12), שפרסם את הגרסאות הסותרות בעדותו של עד המדינה ניר חפץ בתיק 4000, וברוך קרא (חדשות 13), עלו לשידור הבוקר (רביעי) בתוכניתה של איילה חסון ב-103FM ודנו אודות החשיפה ומשמעויותיה.


עמית, אתה מודע לעוצמת הסערה של הפרסום שלך? מה יקרה עם הדברים?
עמית סגל: "התשובה היא שלא יקרה כלום. אביחי מנדלבליט כתב ב-10 בספטמבר שלא הופעלו לחצים פסולים על עדי המדינה. זה היה בתשובה לפרסום על העובדה שאור אלוביץ' נשלח כמדובב לאבא שלו. כבר אז היה ידוע על ניסיונות לגרום לניר חפץ להחליף עורך דין, בעוד שמנדלבליט הכחיש את הדברים. שלשום הגיע הפרסום על ניר חפץ, והיועץ המשפטי לממשלה יכל לומר שבדק שוב את הדברים אך האמת היא שהבטחתו לטפל בעניין, אם היה אומר אותה פוליטיקאי זה היה מקביל לשקילת הקמת ועדה. הבסיס העיקרי של דברי מנדלבליט היא בריחה מוחלטת מאחריות וניסיון להסביר שהכל זה הדלפות חלקיות. מעניין דווקא עכשיו במשרד המשפטים נזכרו להילחם בתופעת ההדלפות החלקיות. האם תהיה כאן פעולה ממשית? לדעתי לא".

ברוכי, אתה מסכים עם הדברים של ז'ק חן, ששי ניצן לא יודע דברים מביכים על מנדלבליט שיכולים לעורר דאגה בליבו? 
ברוך קרא: "אני שותף לחלוטין לדעה שאין כאן שום מעשה סחיטה ואף אחד לא מחזיק אף אחד. אפשר כמובן להתווכח על זה, אך אין כאן סיפור קונספירטיבי מאחורי הדברים האלה. הדברים שעמית מפרסם ועולים בימים האחרונים הם דברים חשובים וראויים לפרסום, אך לא שונים מהתנהלויות של חקירות בתחום האפור. התחום האפור הזה לא חדש וקיים גם בחקירות נתניהו כשמנסים לגייס עדי מדינה. אני רוצה לשים את הדברים בפרופורציות. אפשר להתווכח על האם פעולה כזו של חוקר היא ראויה בלהט הגדול להגיע לממצא כלשהו. זה מעצבן ומטריד שהדברים האלה תמיד כשמדובר בדמות פוליטית רבת עוצמה שנחקרת. לי זה מפריע. בסוף מעניין אותי לדעת אם תיק 4000 הוא תיק שיחזיק בבית המשפט".

עמית סגל: "זו נקודה לגנאי לתקשורת הישראלית שהיא נזכרת בזכויות חשודים ונחקרים רק כשמדובר בתיקים בווליום ציבורי גבוה וכאשר זה משרת את האידיאולוגיה של עיתונאים שונים. קשה לי להזדהות עם הניסיון המבוהל של כלי תקשורת להסביר את עיוות החקירה. משלמים מס שפתיים לומר שזה לא בסדר אך מציינים שזה לא פוגע בתיק. לא מדובר במשהו שנלקח משולי השוליים של אלפי המסמכים בתיק 4000. ניר חפץ אינו עד שולי, אחרת לא היו חותמים איתו הסכם עד מדינה. לטענה שהסכם עד המדינה שהושג עמו היה הושג בצורה פסולה אך הראיות שסיפק הן חזקות אומר כך – אני לא מומחה פלילי אך חילופי הגרסאות של חפץ בניסיון ברור לרצות את החוקרים הוא בלב ליבו של תיק 4000".

ברוך קרא: "ברור לך, כמו כל עד מדינה, שלא ייקחו מעדי מדינה שום דבר ללא סיוע חקירתי תומך".

כשדכנר, בפרשת אולמרט, התגלה כשקרן התקשורת שחטה אותו. במקרים אחרים שמתגלים שקרים הכל בסדר.
עמית סגל: "ניר חפץ עבר מטמורפוזה. עד שחתם על הסכם עד מדינה כולם הסבירו לנו שמדובר שקרן, נוכל ומכוער. כעת מסבירים לנו שזוהי גרסתו והוא דובר אמת".