כשבועיים לאחר שנמצאה מרים פרץ ז"ל בת ה-17 ללא רוח חיים בביתו, הגישה היום (רביעי) פרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד מאג'ד עלייאן (55) בגין הדחת קטינה לסמים מסוכנים וכן החזקה ושימוש בסם מסוכן. עלייאן לא יואשם בהמתה.
 
על פי כתב האישום ביום 23.10.19 בסמוך לשעה 17:00 הגיע עלייאן לתחנה למכירת סמים ליד התחנה המרכזית בת"א, וזאת על מנת לרכוש סמים מסוכנים מסוג הרואין ומתאמפטאמין. בסמוך לתחנת הסמים פגש עלייאן בצעירה בת 17. המנוחה ביקשה מהנאשם שירכוש עבורה סמים מסוכנים בתחנת הסמים, מפני שמסרבים למכור לה. המנוחה נתנה לנאשם סכום כסף, ועלייאן נכנס לתחנת הסמים ורכש שתי מנות סם מסוג הרואין. לאחר מכן, לקח את המנוחה לגן ציבורי סמוך, ושם נתן למנוחה מנה אחת של סם מסוג הרואין ומנה אחת של מתאמפטאמין, וכן השתמש בעצמו בסם.
 
לאחר מכן נתנה המנוחה לנאשם כסף נוסף על מנת שיקנה מנה נוספת של סם מסוג הרואין, עלייאן לקח את המנוחה למלונית על מנת לשהות שם את הלילה. לאחר מכן עזבו עלייאן והמנוחה את המלונית ונסעו באוטובוס לירושלים, ובסמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר הגיעו לבית משפחתו בבית צפאפא. שם נתן למנוחה מנת סם נוספת מסוג הרואין, וכן השתמש בעצמו. כשתי דקות לאחר מכן התחילה המנוחה לרעוד ולקפוץ את ידיה, למשך מספר שניות. כעבור כמה דקות הלכו עלייאן והמנוחה לישון. זמן מה לאחר מכן, יצא עלייאן מהחדר להשיג מנת סם נוספת, במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, בעודה שכובה בחדר, נפטרה הקטינה.


עו"ד שרית רייך אבניאל מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה: "כתב האישום שהגישה היום פרקליטות מחוז ירושלים מבטא את החומרה היתרה באספקת סמים מסוכנים לקטינים, אוכלוסייה חשופה ופגיעה במיוחד, ואת הסיכון הרב בחשיפת נערים וצעירים לשימוש בסמים. בהתאם לכך ייחד המחוקק עבירה שעונשה עד 25 שנות מאסר למעשה זה של אספקת סמים לקטינים".