ריאליטי האוכל של "רשת 13" שב בסערה אל המסכים עם השפים אסף גרניט, מושיק רוט, יוסי שטרית וארז קומורובסקי, שלא מרחמים על המתמודדים הבשלנים. מנחת התוכנית, מירי בוהדנה, סיפרה ל"מעריב אונליין" על הדמעות בשלב ההדחה, ההתערבויות בין השופטים וסיכמה את העונה בחמש מילים.

מה צפוי לנו העונה?
"הרמה עולה ועולה, המשימות הולכות ונעשות יותר קשות. השפים מאתגרים את המתמודדים בדברים שהם על תקן הבלתי אפשריים, אוכל טעים, ארז קומורובסקי שמוסיף לנו המון צבע. הוא אמנם לא נוכח בכל הטעימות אבל הוא קובע הרבה. וכיף, כיף גדול!".

במה שונה העונה מהעונות הקודמות?
"העיקרון הוא אותו עיקרון, מתמודדים חדשים, שפים שכבר מיומנים, וכל אחד רוצה לנצח, יש הרבה התערבויות מאחורי הקלעים, כולם רוצים לקחת את העונה ויש הרבה אקשן. אקשן טוב".

את נקשרת למתמודדים, איך את מתמודדים עם הדחות?
"כן, זה קשה. הרבה פעמים אני מוצאת את עצמי עומדת בטקס ההדחה עם לחלוחית בעניים כי אני מכירה את המתמודדים והסיפור שהם הביאו איתם. אין מה לעשות זו טעימה עיוורת, מה שקובע באמת זו המנה, השפים לא מושפעים משום סיפור, רק מהטעם של האוכל, ולפעמים נורא בא לי שמישהו ינצח, אבל זה לא קורה".



במה שונה "משחקי השף" שכוללת אנשים מהתחום, מתוכניות עם חובבים?
"מבחינת הרמה. יש דברים שבשלנים ביתיים לא יכולים לעשות, בשום אופן. צריך לדעת מלא מלא דברים, מלא מלא טכניקות, שבשלנים ביתיים, עם כל הכבוד ללמידה שלהם ולצפייה בתוכניות טלוויזיה שקשורות לבישול - אין סיכוי שהם יצליחו לעשות. צריך המון המון מעוף ואינטלגנציה והרבה רגש".

מטבחים ישראלים ידועים כמלאי אינטריגות, דרמות ותשוקה. זה קורה גם בתוכנית?
"כן, יש רצון מאוד גדול לנצח, יש הרבה קריזות, יש הרבה דמות, יש הרבה אכזבות, זה קצת טלנובלה".

גם את נכנסת לתוך כל זה?
"אני לא. אני משתדלת לא להתערב ואני רק מחבקת כשצריך".

אסף לא פה, אבל אמרת לאיריס קול שמאוד קשה לו עם הפסדים
"נכון, כולם יודעים, פחים עפו, דברים נשברו, קשה לו להפסיד, אבל הוא לומד לאט לאט, הוא משתפר".

סכמי את העונה ב-5 מילים
"תכלס, השפים הם אהבת חיי!"