על פי דיווח בחדשות 13 הערב (רביעי) נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, סרב לבקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעביר כספים לרשות הפלסטינית. על פי הדיווח לפני כחצי שנה גילו במחלקת המדינה סכום של 12.5 מיליון דולר שהיום מיועדים למנגנוני הביטחון הפלסטינים, שלא הועברו. שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, ביקש מהאמריקאים להעביר את הסכום, ואמר להם כי השת"פ הביטחוני חשוב.



במחלקת המדינה הסבירו כי בעקבות החלטת הנשיא לקצץ בסיוע לפלסטינים, ההעברה של הכספים מצריכה אישור של דונלד טראמפ, אך הוא דחה את הבקשה ואמר, החלטנו לא להעביר סיוע לרש"פ כל עוד הם לא חוזרים לשולחן המו"מ. כשיועציו התעקשו ואמרו כי נתניהו ביקש את זה באופן אישי וזה חשוב לו, ענה להם טראמפ כי "אם זה כל כך חשוב לנתניהו, אז שהוא ישלם להם".



ביוני האחרון פורסם כי במסגרת תוכנית "50 מיליארד הדולר" של הממשל האמריקאי, המהווה חלק מעסקת המאה, תוקם קרן השקעות בינלאומית שתרומם את הכלכלה הפלסטינית, לצד מדינות ערביות נוספות הנמצאות בשכנות לישראל ולרשות הפלסטינית.


כמו כן, ממשל טראמפ מתכוון לייצר מסדרון תחבורתי שיחבר בין הגדה המערבית לעזה בעלות של 5 מיליארד דולר נוספים, כך על פי בכירים אמריקאים נוספים המקורבים לנושא.התוכנית האמריקאית המעמידה את הכלכלה בראש סדר העדיפויות על מנת לעורר את תהליך השלום הישראלי-פלסטיני, שתוצג ככל הנראה על ידי קושנר בפסגה הכלכלית בבחריין בשבוע הבא, תכלול כ-179 תשתיות כלכליות-עסקיות, זאת על פי המסמכים.

יותר ממחצית מהסכום, המונה 50 מיליארד דולר אמריקאי, יושקע בטריטוריות הפלסטיניות השקועות במשבר כלכלי עמוק למעלה מ-10 שנים, בזמן ששאר הכסף יחולק בין מצרים, לבנון וירדן. חלק נוסף מהכסף יועבר לטובת טיפוח תוכנית תיירותית לרשות הפלסטינית. משטר טראמפ נושא תקווה שמדינות נוספות, שחלקן אף ימנו בין אלו הנוכחות בפסגה הכלכלית בבחריין, ישקיעו אף הן כספים בעידוד הכלכלה הפלסטינית.